Bajo píše:
je to dramaticky pribeh o nesourode skupine ve vesmiru, blablablaVšak říkám, kdyby se to dělo na lodi u pobřeží, neřeknu ani slovo. Příběhy nemusí být reálné, ale znovu opakuju - když mám dojem, že režisér plácá jeden obraz přes druhý stejně jako rádobyspisovatel plácá jeden technoblábol za druhým, tak ztrácím zájem. Kosmonautům ve vesmíru povolují nervy celkem běžně, a klidně se můžou porvat na nože. Ale když jde o výpravu na záchranu lidstva a jeden maník sám z hlavy spočte změnu kursu k lodi, která má evidentně problémy, nikdo ho nezkontroluje, rovnou se korekce provede a supergeniální počítač ani neumí sám přestavit štít ... může se mi někdo divit, že na takovou logiku odmítám přistoupit? Drama se dá udělat i bez takových kiksů. Koule byla v tomto mnohem lepší, přitom námět podobný. Nejde tam sice o záchranu světa, ale o odloučení a nepřátelské okolní prostředí. Jenže když někdo udělá chybu (a rozhodně ne tak vážnou jako v Sunshine), tak to prostě působí jako chyba člověka vystaveného stresovému prostředí, a ne jako trčící kůl s nápisem "koukejte, jaký jsem vyrobil problém, a teď ho budeme zbytek filmu řešit, abychom vůbec měli o čem točit."
Bajo píše:
.Stejne tak je sunshine pribeh o vesmirne vyprave nepripraveneho becka
Pak to má být vesmírná výprava o záchraně jiné skupiny, kde nikdo jiný nebyl, a ne lidé, kteří mají zachránit lidstvo a jejich rozhodování je jako drátem do oka. Kdo řekl, že Sunshine musí být o záchraně světa? Že tam musí být obrovská bomba, která znovu zažehne Slunce? Vždyť kdyby šlo o záchrannou výpravu k lodi, která minula Merkur, mohl by být příběh dost podobný - ale mnohem uvěřitelnější. A stále fantastický.
Ostatně - nemůžu se vyhnout srovnání s Vesmírnou Oddyseou. Mnohem starší film, ale o dost uvěřitelnější, jen proto, že si s tím dal někdo trochu práce.