Bouchi píše:
Nejak se mi nechce verit, ze by se uz v soucasnosti na gymplu Salda vubec nevyskytoval v osnovach. (Ale treba jsi ho po mature proste vypustil z pameti.)
jo
v osnovách. Tak to máš říct hned.
Naprosto netušim co se bralo v hodinách literatury primou počínaje oktávou konče. První ročníky jsem zapomněl, v pozdějších jsem velice rychle zjistil že se o mnoha autorech učí děsivé shity a nemám tudíž důvod věřit čemukoliv co se učí o ostatních autorech.
Stejně tak díla která se brala mě nejen obvykle enormě nudila, ale narozdíl od vyšinutých češtinářů mi ona sama ani jejich autoři nepřišli o nic aktuálnější, podstatnější a hodní znalosti než libovolný autor béčkové literatury vybraný namátkou v Luxoru.
Usoudil jsem tedy, že bude lepší čas věnovaný literatuře využít efektivněji. Nemám nejmenší tušení o 90% autorů kteří jsou v osnovách (...a nijak mi to nezabránilo mít vyznamenání u maturity s češtinou za 2, výborný vtip mezi námi)
noir: Prosím - ta tlačítka pod oknem na odpověď nejsou nadarmo. Zkus pro citace druhých lidí používat tlačítko "cite", mnohem lépe se to čte.
noir píše:
Zcela zmateně spojuješ dohromady dvě věci: líbivost a kvalitu.
Aha. Líbivost - dejme tomu. Ale
cože přesně že to je ta kvalita? Filmy kritiky označované za "kvalitní" shledává velká část populace bez ohledu na vzdělání mnohdy za nekoukatelné nesmysly.
Je mi naprosto jasné, jak se hodnotí kvalita sloučeniny, rudy, kvalita mostní konstrukce, dokážu si tak nějak ještě představit třeba kvalitu řemeslného zpracování povídky, tj. hodnocení čistě lingvistické stránky díla... i když to je místy dost kulhavé.
Ale kvalita obrazu? Kvalita hudby (samotné, nikoliv nahrávky)? Kvalita filmu?
noir píše:
někdo, kdo pláče nad něžností a zranitelností lidské duše prostě nepozabíjí deset lidí kvůli zvířeti.
Ty si zase moc nepamatuješ, co píšu, očividně. Jedna z otázek kterou Equilibrium předkládá je, zda jsou lidé bez emocí stále plnohodnotní lidé. Když už to budeš ignorovat všude jinde,
závěrečný monolog mluví sám za sebe. (0:48 až 1:17)
noir píše:
zítra bys mohl podobně arogantně mávnout rukou nad kvantovou teorií.
až na jeden malej detail - kvantová teorie je, byla zformulována, byla prokázána.
Kritika umění není - je jen individuální názor schovávající se za jakousi podivnou záštitu. Na libovolné dílo jsou protikladné recenze - někomu se líbí, někomu ne, někomu se líbí něco co jiní zavrhují. Jersonova nechuť ke gunkatě je krásný příklad.