QuentinW píše:
Indie nádech jsem tu po prvním testu prohlásil já.
Argonantus píše:
Quentin: Mluv dál, třeba se chytím...
Puvodne jsem planoval, ze se to pokusim, co mozna nejtajneji, ale zaroven nejak lip vyjadrit, jaky mam z DrDII pocit... a proc tedy souhlasim s Quentinovym indii nadechem. Nicmene nez jsem rozmyslel, jak bych to tak vyjadril, aby to bylo dostatecne neco rikajici (pro mistni ucastniky diskuze) a zaroven dostatecne nic nerikajici (dle prani altaru o nezverejnovani informaci z testu), tak me zastihla nova davka informaci. Zatim jsem to nehral, takze muzu hodnotit jen zmeny oproti predchozi situaci, jak se jevi na prvni pohled.
Musim odvolat svuj indii pocit. Naopak s novou davkou se zda, ze vetsina idii-like veci zmizela. Nektere drive podivne fungujici mechaniky se vylepsili, zmenili, takze uz to ma trosku stabilnejsi charakter. Vypada to dohromady pomerne funkcne a dostatecne "bytelne". Ano neni to stare DrD, ale zaroven uz to nevypada jako takova podivna skladacka pro PJ. Pro ukazku, co povazuju za podivnou skladacku pro GM bych doporucil GURPS lite 3e/4e. Pripadne nektere minimalisticke hry, teoreticky snad i vyhodnocovaci mechaniku strepu snu (tj. jako by vam dali tech cca 50 stranek z te 120 strankove prirucky, tusim, ze je to 2. a 3. kapitola). Dostaneme nejake jadro systemu, ale chybi tam tam kopa napadu a inspirace, jak to hrat. Takze si vetsinu veci musite dodelat sami. Navic mechaniky jsou hodne obecne.... Pak to skutecne vyvolava trosku indii pocity. Samozdrejme, pro hrace, kteri uz neco hrali to treba neni problem, pro novacky by urcite byl. Tak trosku pusobilo prvni testovani a z toho predpokladam vzniknul ten pocit, ze to ma indie nadech.
Dalsi testovaci verze DrDII uz vypada vyrazne "lip". V mnoha ohledech bych rekl, ze je autorum videt az "do kuchyne". Nektere veci jsou vyrazne jasnejsi, jako jsou zamysleny a jak by mohli/meli fungovat. Treba zmineny problem povinneho multiclassovani je trosku pruhlednejsi a nevypada to na zadny problem, naopak jako vitanou vyhodu. A pro pripad, ze by to nahodou bylo malo cool, tak bude nejspis mozne to relativne dobre "editovat", takze pridat dalsi moznosti dle chuti. Idea je rekl bych jasna a funkcni.
Oproti staremu DrD to zatim vypada, ze se pravidla uplne nesnazi resit vsechno mozne, naopak budou nechavat cast veci na uvaze hracu tj. odpadnou mechanismy pro lezeni po zebriku, jizdu na koni, vypocet doby cestovani do mesta, svetlo... A dalsi jine "byrokraticke" veci, se kterymi se DrD muselo pocitat, pokud hrac chtel hrat prodle pravidel, a proto je vetsina druzin ignorovala. Ale tak jeden nikdy nevi, treba to tam jeste pribyde v kompletni verzi, ale zatim se vse rika, ze to nebude potreba. Zaroven to vsechno nepusobi, ze by bylo az prilis volne (na ukazku "prilis volneho", ale relativne funkcniho systemu me napada treba Risus).
Celkovy zaver z prniho pohledu na druhy test: Zacina to vypada dostatecne bytelne na to, aby to nebylo minimalisticke indii, ale zaroven to nedosahlo zbytecnosti nekterych mechanismu predchozich verzi DrD/DrD+.
No, tak snad jsem neprozradil nic zasadniho, co by autori nechteli, aby vyslo ven (pokud ano, na uzorneni nejak zedituju). A zaroven to treba aspon nekomu rekne neco noveho. :-)