No, alchymista může také vyrábět kouzelné prsteny, které sesílají normální kouzla, následkem čehož je z něho záložní kouzelník. Kromě toho nahlížením do sfér ví o věcech, bez kterých se výprava nechytá, a konečně, občas sešle pomocí sfér superkouzlo, které řeší situaci (zemětřesení). Pokud je kouzelník ekvivalent kanonu, pak je alchymista atomovka.
Kdežto sicco v lese nebo v dračí sluji může na draka tak akorát plivnout. Podobně jako ten druid ve městě.
Řekl bych, že se tu spojovaly dva problémy do jednoho - nejenom malá akce, ale spojení s typickým terénem; to znemožňovalo tu malou akčnost v nouzi alespoň obejít.
Ještě jinak řečeno - nikdy jsem neměl ve svých světech problém s hraním alchymistů; hlásil se leckdo. Ale druid či sicco se neobjevili nikdy.
Opačná strana mince je nepřítomnost střílecích specialistů, které si leckdo dodělával pomocí houserules. Obvykle z upravených hraničářů nebo zlodějů.
Alef:
Teď teprve se tu zjevila tvoje poznámka.
No, v zásadě, na originalitu dlabu. Originalita jest mi u pravidel velmi sporná kvalita - ony totiž z podstaty věci pravidla NEMAJÍ být originální (hloubka této poznámky je pro právní teoreticky vyšších levelů).
Pročež taky nepotřebuju nová pravidla, že.
Což chápu, že je pro tvůrce nových pravidel dost destruktivní poznámka.
Aby to nebylo tak destruktivní, vydal bych se při tvorbě verze 2 k odstraňování základních vad a nestabilit původního systému, o nichž víme, a kde je tato, načrtnutá Paboookem, naprosto základní.
Povolání, které z jakýchsi (zřejmých) důvodů nikdo nechce hrát, zřejmě nemělo vůbec vzniknout. Naopak povolání, které by si třeba i někdo zahrál (lučištník) by vzniknout mělo.
Teprve, když jsou povolání funkční, romantická a žádoucí jako markýza Angelika, má cenu dumat nad nějakou originalitou - pokud na ni zbylo místo.