Alnag píše:
Protože ti po pěti letech studia medicíny (ehm... mastičkářství) řeknou, že teď musíš nastoupit na vojenskou vysokou školu...Tady souhlasím, že bych raději viděl možnost pokračovat v jednom povolání už v základní příručce (i přes to, že mě se ten problém s multiclassem týká minimálně).
Na druhou stranu si myslím, že pro několik postav (ne všechny, ale taky ne zrovna málo) to tlačení jiným směrem nebude až tak drastické. Podle toho, jak rychle budou postavy postupovat po levelech, kdy dosáhnou 11ky.
Pár těch příkladů, co mě odhaduju:
- 5 levelů kouzelníka. Překousnu 1 level bojovníka a pokračuju 5ti levely čaroděje.
- 5 levelů kouzelníka. Překousnu 1 level kejklíře a pokračuju 5ti levely mága.
- 5 levelů kejklíře. Překousnu 1 level mastičkáře a pokračuju 5ti levely lupiče.
- 5 levelů lovce. Překousnu 1 level bojovníka a pokračuju 5ti levely hraničáře.
A tak podobně.
To překusování jednoho levelu X možná nemusí být tak bolestivý. Hodně záleží na tom, jak moc bude postavu definovat +1 k sadě dovedností X, a jak moc ji bude definovat 1 zvláštní schopnost povolání X. Která ještě navíc nemusí být zas tak mimo (as in, třeba se v seznamu schopností kejklíře najde i něco, co by se k mé představě kouzelníka hodilo, tudíž to nebude působit tolik
"wtf, k čemu mě ty pravidla pro boha nutí?").
EDIT: Plus, ještě si vzpomenu na Quentinovu připomínku, že v DrDo je taky spousta mrtvejch levelů (na kterých nedostaneš nic kromě +1/2 životy) a lidi to stejně hrají*.
Samozřejmě, jakmile dosáhnu level 11, mám opět problém, tentokrát podstatně větší.
*na druhou stranu ok, na to by bylo třeba aby si nejdřiv člověk tenhle fakt uvědomil. Bohužel je asi mnohem pravděpodobnější, že začne remcat, jaké násilí na kreativitě se autoři dopustili, když mu nařídili vzít si ten 1 level jiného povolání, které nechtěl... :(
Už proto si myslím, že by bylo lepší ty pravidla pro (...) uniclass nechat v první příručce.