Vojtěch píše:
tak by tam byla klidně i snůška pověr a kde čeho
Jenomže už to je ve skutečnosti děsivě stereotypizující. Ve chvíli kdy uděláš něco tímhle způsobem se podle mě dostáváš do naprosto kontraproduktivní roviny a skončíš jako s oDrD, kdy každá skupina hrála v odlišnym settingu, nicméně všichni elfové a trpaslíci byli ubíjejícně stejní, mnohem stejnější než v jakékoliv fantasy literatuře kterou jsem četl, ploše pojatí podle strohého popisu v pravidlech. To už mi úplná tabula rasa přijde jako víc inspirativní než mizerně udělané guidelines na dva odstavce s pár nudnými stereotypizujícími větami. Jako vrchol nevkusu se mi pak jeví Asterion, který se snaží tvářit jako propracovaný svébytný svět a přitom to je přehlídka neskutečné obyčejnosti, jediná rasa která se tam nějak tváří aspoň trochu zajímavě jsou pouštní elfové, ale i ti nejsou nic jiného než mix lidského pouštního národa řízlý lehce arabskou mystikou a tak trochu Dunovými fremeny - všechny ostatní národy jsou totálně na zabití - trpaslíci jsou obyčejní až to bolí, lesní elfové jsou mix typického (lidského) idealizovaného lesního národa s africkými domorodci, skřítci jsou Japonské kladivo mezi oči, ty koňský nomádi sou extremizované Španělsko, horští elfové jsou obyčejní horští barbaři, orkové jsou prostě kočovný národ... celý Asterion bych dokázal odehrát bez jediné nelidské rasy a nepoznal bys rozdíl, fakt super.
Vojtěch píše:
Možná by zafungovalo udělat pár zajímavých možností pro všechny a pak vystřelit jeden nebo dva popisy ras s tím, že takhle to může vypadat, když si s tím pohrajete a pobídku, aby si rasu nějak začlenili do svého světa
Taky zajímavá možnost
Vojtěch píše:
Možná by stálo za to, kdyby se třebas v pevnosti pak objevovaly popisy ras a různých alternativ a pak přistávaly s nějakým zpožděním i na stránkách a v pravidlech bylo něco ve smyslu "Chcete vědět víc?"
To je už jen otázka marketingu toho sourcebooku, proč ne
noir: V Tir Teirngire vládne velkokníže. Celé Tir Teirngire je Americká obdoba post-Irského Tir na´nÓg (nebo jak se to sakra menuje a píše), ve kterém vládnou tisíce let staří elfové a druidé, kteří se, podobně jako draci, najednou jakoby odnikud objevili po návratu magie v roce 2011.
I tito tisíce let staří elfové jsou biologicky stále "homo sapiens (nobilis)" stejně jako nově zrození elfové, jenomže prostě odchovaní kulturou která existovala před pěti tisíci lety. Výsledkem také je, že Tir Teirngire sice má mnohem slabší tradici v prastaré magii a podobně (čelní představitelé tam jsou převážně velcí draci), ale má plné nasazení moderních technologií - na druhou stranu Tir na´nÓg (nebo jak se to) má silnou původní magickou tradici, ale je spoutáno konzervatismem (jedna z nejuzavřenějších zemí Šestého světa, její vládci stále plně nejpojmuli koncept moderní komunikace, dopravy a mezinárodního obchodu) a technologicky je spíše zaostalé (přesněji vláda a stát technologii moc nepoužívá, rozhodně ne tam, kde ji může nahradit magií, bez ohledu na efektivitu). Kladným jevem nicméně je, že tam mají hrozně slabé korporace, což se zase o Tir Teirngire říct úplně nedá.
Těhle prastarých elfů je ale ve skutečnosti po celém světě hrozně málo, jen o něco řád nebo dva víc, než velkých draků.
OzzKar píše:
Ale zase díky topicu o DrDII jsem objevil ty Exalty... takže dík.
Sem ani nečekal, že by tu mé Exaltí prudění mohlo mít efekt :) Neni zač :)
alef0 píše:
To je moja nevôľa k jednoslovným recenziám typu ,,SIRIEN JE KRAVINA!"
Zkoumal jsem Tvůj výrok za pomoci strýčka Googla a musím říci, že se takřka určitě nejedná o axiom, tedy bych požádal o nějaké podpůrné argumenty k této zajisté zajímavé hypotéze :P
alef0 píše:
Ty keď si začínal s DrD, mal si setting?
Ano. DrD implicitně obsahuje (velmi nevkusný) polotovar settingu, který je možné vidět ve všech dračákystických hrách a hrách většiny lidí hrajících DrD vůbec. Ostatně je obsažen i v Tarii, Asterionu, Allmiru...
Ten setting není "přítomný v podvědomí hráčů", ten setting je (nesystematicky) přímo popisovaný napříč pravidly. Je to setting kde za každým stromem číhá skřet, každá vesnice je pod útlakem místního nekromanta, v každém městečku je obchod s magickými předměty a healing chamber, kde každej elf kouzlí nebo střílí z luku (pokud zrovna neobcuje se zvířátkama), každej trpaslík je hamižná sketa nebo morálně zakonzervovanej omezenec a když zkusíš projít hobití vesnicí, tak tam vejdeš v plné polní a budeš rád, když odejdeš aspoň se spodnim prádlem.