Teoreticky se otevírá možnost "prázdného" povolání, v němž by bylo možné si brát nějaké "speciality" aniž by se na něj nějak házelo nebo tak, pomocí něho vyplnit tu 6. úroveň a pak mít speciální prestižky jen pro jedno povolání.
Za válečníkem by mohl být třeba vojevůdce, který by získával možnost velet skupině, později armádě a těžit z toho nějaké bonusy pro všechny, pak třeba nějaký šílenec, co by dostával schopnosti vlastní magorům literatury a filmu (Riddic: zabiješ nás tím hrnečkem na čaj? / No, on to je vlastně hrneček na kávu...), pak by tam mohl být nějaký "intuitivní válečník" se schopnostma jako je boj v naprosté temnotě, boj bez jakéhokoliv smyslu (prostě jen na zkušenost, odhad... kterými by vyeliminoval nutnost jakéhokoliv smyslu) a tak... (schválně jsem bral válečníka, protože u něj je to spektrum nejtěžší vymyslet)
TAkže pak by si šel třeba 5 levelů válečníka, vzal by sis jeden prázdný level, vybral by sis na něm jako bonusovku třeba "štěstí" nebo "osud" nebo "artefakt" nebo "člen supertajného kultu", aby si vyplnil ten šestej level a pak bys pokračoval dál v jednolitý prestižce.
Jinak toho co píše Alnag bych se nebál. Když budu mít nový classy, tak kombinace vzniknou snadno prostě tím že si představím jak bude mix asi tak vypadat. Problém bych viděl spíš s tím narůstajícím počtem - zajímalo by mě kam to budou rvát, takže rozšíření bych tipoval spíš na "nových deset prestižek..."
Každopádně nepamatuju že by se DrD prodávalo kdy TAK horlivě aby byla podobná úvaha realistická, co vím tak vyjma základních pravidel měly ostatní knihy vždycky docela malý náklad a byly s nimi problémy - Taria v jednu chvíli vyšla skoro jen jako PDF, Asterion musel prodloužit periody v nichž se vydává... Hvozd nejen pro... ehm.
ad nekromant: Fakt nevim proč ho mít jako classu. Wizard jako jakejkoliv jinej - někdo se zaměřuje na firebally, světlo a blesky, někdo na teleportace, vidění v čase a hrátky s materií světa, někdo má radši iluze, manipulaci s náhodou a osudem, někdo blondýnky a někdo mrtvoly. Nemusíš mít novou classu, stačí Ti jeden rozumnej strom kouzel.
...když jsme u toho, sem zvědavej, jak na 5ti levelech se bude mág učit kouzlit - fixní počet kouzel na level mága a prestižek? Nebo bude mít možnost se doučovat jinak? (jak pak bude omezenej?) Nebo, konečně, dojde na trochu uvolnění magie z té nudné "kouzlo fungující podle litery v pravidlech tak přesně, jako vnitřní řád na pitomym úřadě"?
skew píše:
Hehe, představa, jak daleko by se tyhle odhady dostali, kdyby Peekay vypustil názvy všech pěti základních povolání
ad1 si myslim že zatim maj jen pracovní názvy
ad2 to je nezajímavý, protože za celou historii C&L RPG se základní sestava nijak nezměnila - a to dokonce i když k tomu přiberu SF, jen to tam vypadá trochu jinak. Ostatně to koresponduje s literaturou a filmem, že jo... Fighter, Wizard (/Psyker), Thief (/Spy) je esencielní trojice, k tomu můžeš mít Alchemist (s tou je problém, někde si jí prostě berou mágové jako skill/prestižku, v SF to je hratelnější jako Tech-guy), Cleric a nějakej přírodní magor (druid, ranger, hunter...) (v čistym SF tyhle obvykle moc obdobu nemívaj, i když se nejspíš někde něco najde)... což je takovej souhrnej základ a občas k tomu máš nějaké divné mixy nebo deriváty zmíněných (paladin za všechny).
Jiank těch 5 levelů classy jako strop... je nahovno, narovinu. Matematika systému kde se každej může o něco pokusit a i mistr se může někdy seknout je sice hezká pro nějakou common fantasy a tak (sword and sorcery, případně Sapek a tak), nicméně heroic fantasy... bleh.
Kde je možnost procházet roky nebezpečí abych se dostal k učitelům co mi ukážou úžasný věci který poskládám a stanu se hrozně hustým mistrem který může zabít tamtoho supernamakance kterého se děsí celý svět?
V Exaltech si můžu vytvořit Dawna který stráví staletí tím že bude vypilovávat nové a nové charmy a tvořit z nich komba a ta pak testovat a upravovat a tvořit nová, aby dosáhl svého, ale zjistil, že je to trapný, protože s využitím Essence může porazit i bohy a tak se rozhodne zdokonalovat se ještě víc, až jednoho dne prohlásí "ano, já jsem nejhustší fighter celé historie Creationu a právě teď to prokážu, protože se vydám do srdce Říše, kde vyzvu všech pět Pilířů Říše na souboj a všechny je naráz porazím, aniž bych použil jen jediný charm nebo výhod jediného artefaktu!!" a pak půjde a FAKT TO UDĚLÁ protože bude prostě tak nekonečně hustej, že bude mít 23 kostek na martial art v základu a základní DDV 12 a hráč si bude dva tejdny před tou session vymejšlet a poznamenávat krutopřísný stunty které by v tom souboji mohl využít a pak je využije a fakt porazí všech pět Pilířů Říše bez jedinýho charmu a to s popisama že všichni okolo budou mít huby na zemi a on se pak otočí ke všem těm dragonblooded na náměstí a, stále plnej Essence za použití pár Performance a Linguistics charmů co si vzal mimochodem tak při cestě zařve: "Jsem králem Creationu a kdo to neuznává, nechť mě zkusí porazit a zabiju každého, kdo se pokusí o cokoliv jiného, ať už útěk nebo prázdná slova"
Hm. A jak tohle jako proběhne v systému, kde je danej strop schopností, navíc tak, aby i netrénovanej moh se štěstim zvládnout to co mistr?