Rád bych už viděl i někou ukázku mechanik.
Přeferuji totiž mechanicky odladěnou hru. Kdysi jsem viděl mechanicky odladěné DrDo (než přišlo vystřízlivění). A teď se mi podobně líbí mechanická odladěnost DnD 4E (i když tam to už občas i trochu přehání).
Přijde mi, že po obecné představě, jakou chci napsat hru, má přijít vytváření pevných vyvážených mechanik a na ně navazovat fluff. A mechaniku brát za bernou minci, kostru a základ RPG.
Fluff totiž nikdy nebude vyhovovat většině a mnozí si ho rychle a rádi změní (zvlášť když hrají ve specifickém settingu). Tady je např. vidět, že 4E má dobře udělanou kostru, protože se dá napasovat na mnoho settingů.
Jako totální fail vidím DrD+. Hromada docela pěkného fluffu, ale na něj naplácaná hrozná mechanická kostra, která je v podstatě dlouhodobě nehratelná (nepoužitelná). A navázání DrD+ na různé settingy? :-D
Myslím, že i ten nejlepší fluff se dá spolehlivě zabít špatnými mechanikami. A popravdě, fluff DrD 2 považuji za slabší průměr.
Tak si stále ještě říkám, že třeba to zachrání dobře udělaná mechanická kostra. Fluff bych si už lehce upravil. Ale zatím mi stále více přijde, že DrD 2 jde stejným směrem jako DrD+. Spousta fluffu a mechaniky na to nějak už navážem.
Ale kvůli fluffu si přečtu knihu. Na to nepotřebuji RPG. A volné hry typu Fate nebo Střepy snů mi přijdou dobrý jako jednorázovky, ale rozhodně bych je nehrál pro dlouhodobé hraní (tažení). V dlouhodobých hrách mě baví věci jako resource management, tunění postavy, vytuněné dungeony s nestvůrami, co mají spoustu zvláštních schopností... Prostě všechny ty věci, co se novodobě zavrhují. Jsem zkrátka ze staré školy. Uvidím, nakolik mi padne nový Dračák...