Předem sorry za wall of text.
Alnag píše:
co si myslíš o DrD2? O publikovaných ukázkách? O ilustracích?
O DrD2 si myslím, že vyjít mělo už dávno. Když jsem si v minulosti dělal takové mentální cvičení, jak by ono hypotetické DrD2 mělo vypadat, představoval jsem si ho mnohem blíž staré verzi - jen postavené na pár sjednocených vyladěných mechanikách, treba jen na hodu 1k10 (pryč s dovednostnimi body, procenty u zlodeje, prihazování šestek v souboji apod.). Povolání opravená tak, aby je mělo cenu hrát, zajímavý obsah na každé úrovni, odstraněná inflace životů atd., atp... Bylo by to porad dost retro, ale byl by to krok, ktery by nadchnul stavajici hrace a treba i navnadil nektere odpadliky.
To s čím přišli kluci mně překvapilo svým indie nádechem. Některé mechaniky od hráčů vyžadujou, aby úplně zahodili zažité zvyky, tak se bojím, jak to vezmou stávající hráči. Na druhou stranu, pokud DrD2 uspěje, a noví dračákisti budou odkojení texty, které píše třeba takový Charles, a přístupem k hraní, který se snaží DrD2 propagovat, tak jen dobře. Podle textů co jsem četl mám pocit, že k tvorbě přistupujou velmi zodpovědně a v rámci možností i profesionálně - např. testovací materiály se mi líbí víc než ty, co používali Wizardi pro připravovanou 3e. Publikovaný ukázky beru s rezervou, přeci jen se jedná o texty, který např. ještě vůbec neprošly rukama externích testerů). Třeba ty popisy ras - není to nic, co by mě posadilo na zadek, ale ani nic co by mě urazilo, rozhodně jsem u jejich čtení nekroutil nevěřícně hlavou (jako se mi stalo u 4e).
Ilustrace od Ecthelionů se mi líbí, jen se bojím, že se mi časem přejí - představoval bych si, že budou malovat třeba jen všechny "fey" věci jako elfy, víly, dryády, snový prostředí apod., protože to jim IMHO jde a ten styl se na to hodí. Uvidíme, jak se popasují i s reálnějšíma a civilnějšíma scénama (v SotE to bylo OK, ale tam ta jejich stylizace taky nebyla od věci).