Argonantus: Todle je muj zaver, z toho, co jsem zatim mel moznost videt.. netusim, zda je to i zamer autoru, ale zatim to tak na me pusobilo. Navic se mi, zda ze spousta tech "cizich" dovednosti muze byt relativne uzitecnych. Jde jen o to, jak bohate bude tech 5 zakladnich povolani - zda uz z toho od zacatku pujdou videt nejake nabidky jako pokud chci byt alchymista hodilo by se mi todle, pokud chci byt hranicar bude lepsi asi tady todle... a todle by mohlo byt zajimave pro bojovnika.
Pro hranicar to imho funguje dobre. Ale to jsou jen teoreticke 1 povolani z 10 slibovanych. Ten zbytek zalezi na tom, jak vypada tech zakladnich pet povolani. Pokud si treba vymyslime, ze existuje techle 5 zakladnich povolani jako treba:
- bojovnik (jasny puvodni bojovnik z DrD)
- lovec (oficialne zverejnene povolani, jasny hranicar)
- nejaky magicky zamereny typek (rikejme mu mag, neco mezi alchymistou a kouzelnikem z puvodniho drd nebo taky theurg a carodej z DrD+)
- nejaky socialne zamereny typek (to je ta kecaci cast zlodeje - lhani, zapirani, smlouvani, pretvarovani, prevleky - rikejme mu treba "social", imho kombinace zlodeje z DrD+ a mozna kneze z DrD+)
- nejaky schopny a zrucny typek (to je ta praktictejsi cast zlodeje - zamky, pasti, padelani, lezeni po stenach - rikejme mu treba zlodej, jasny zlodej z DrD/DrD+)
Tak si dovedu predstavit neco jako:
hranicar/chodec (bojovnik + lovec, jasne zname z DrD)
assasin, ninja (bojovnik + zlodej, typicky bojovejsi zlodej)
gladiator, velitel, sermir - takovy ten vic ukecany bojovnik s hromadou fint, kecu o tom, jak je protivnik maslo a nebo naopak opora vlastniho tymu, (bojovnik + social, teoreticky pokud to neni social, ale rovnou knez tak todle je paladin)
zaklinac v Sapkowskeho pojeti (bojovnik + mag, ma to byt inspirovane slovanskou fantasy, tak treba projde polska tvorba:))
druid (lovec + mag, jasna kombinace z puvodniho DrD)
knez (social + mag, pokud neni knez v zakladu, tak si ho dovedu predstavit v advance jako social + mag, zhruba takhle to fungovalo v DrD+)
zlodej vseumel z DrD/DrD+ (social + zlodej, umi pres smlouvani az po zamky...)
To jenom tak strilim, jak by se dalo postavit neco, co uz zname z DrD/DrD+... Nektere kombinace jsou mi zahadou, jak by mohli fungovat dohromady. Ale verim, ze da najit 5 zakladnich prvku, na kterych budes stavet. A tech 10 pokrocilych povolani bude to, kam celou dobu smerujes. Naopak to mozna bude davat vetsi smysl nez kdyz se ve starem DrD, kde na 6. lvl hranicar prestal cestovat a stal se druidem, ktery nevyleza ze sveho hvozdu nebo kdyz zlodej nejedou prestal vykradat zamky sam, ale poridil si na to partu typku a rikal si sicco, pripadne alchymista pri vyrobe predmetu najednou zjistil, ze umi i komunikovat s demony a stal se theurgem.
EDIT:
Colombo píše:
jakmile se z povolání nestalo nic jiného, než jen balíčky skillů, jak říkal Sirien, tak o nějakém "multiclassování" se ani vlastně nedá hovořit.
Tak nejak mi to pripada... ale rikej tomu, jak chces... jestli tomu v DrDII rikaji 5 pocatecnich povolani a pak 10 navazujicich, tak mi to asi nevadi. Svym zpusobem je to jen nejaky "tech tree".
Balicky skillu to musi byt, jinak by slo tezko splnit podminku o to, ze vsichni hranicari nebudou stejni, coz mam za to, ze padlo v nejake diskuzi nebo clanku.