Tak jen abych shrnul své dojmy z velké ukázky:
+ PJ je dívka!
+ vrátil se Jarik
+ je to česky
+ nejsou tam vysloveně nesmysly
+ je fajn, že postavy a jejich hráči mají stejné iniciály, nemate to.
+ působí to na mě docela přehledně
+ nejsou tam chyby
- působ to strašlivě chudě. První strana je děsivá! Na úvod čekám pecku a místo ní se po bílé stránce plazí jakýsi červík s prázdným výrazem. Druhá a třetí strana jsou ještě horší.
- ilustrace jsou prostě špatné. Obzvlášť strana 6 je peklo. ta skupinku vypadá míň životně než zombie, proboha. A ten uprchlík z psychiatrické léčebny na straně 12 má v ruce meč nebo bumerang? Je to volaaké křivé... Nejvíc se mi ale líbí, jak hrdinové chodí. Za prvé vždy stejně - každý, kdo se pokouší pohybovat, divoce vytrčí levé koleno a pravou nohu zatne kolmo dolů. Nevím, ale mě to připomíná něco z ministerstva švihlé chůze.
- vesnická fantasy je mrtvá. Autoři tak dlouho deklarovali, jak moc se to bude lišit od EVIL angloamerických her, až jako první potvoru vytáhli trademarkového Forgotten Realms Dracoliche. (Pro rýpaly: vím, že poprvé se objevil v Greyhawku.)
- špatný layout. Dát těsně vedle sebe dva nesouvisející obrázky je prasárna - působí to, že mezi nimi má být vztah, ale není. IMHO je taky špatné (malé) odsazení mezi některými rámečky a textem.
- Průvodce? Jo, taky to mohl být Průvodčí, to by bylo horší, ale jen o trošku. Už vidím, jak si 14ti letí budou rozdělovat role: "já budu hrát čaroděje, ty druida a Franta bude Průvodce." Zní to nudně, nudné to je a IMHO to nikoho nezaujme.
- jazyk je divný. Myslí si tvůrci, že teenageři používají slova jako"abychom"? Proč jsou tam lokace, a ne místa,
- boj je nudný. Bojující strany na sebe pořád sbírají výhody a zhoršují těm druhým pozice, ale nikdo toho tak nějak nevyužije.
- ohrožení stoupá. Co je negativní, má být popisováno mínusy, co je pozitivní, má být popisována plusy. Víc je vždycky líp.
- nelíbí se mi, že v knize není vize bližší budoucnosti - "Časem ovšem bude doplněna dalšími příručkami, které vám pomohou..." by pro mě jako zákazníka bylo málo. Chci slyšet co a jak, obecné sliby mě nebaví, ty slýchám od politiků.
- vůbec jsem nepochopil mechanismus úspěchů a neúspěchů. Zdá se mi, že je lepší neuspět. První dojem, který hráč získá, je, že uspět není dobrý nápad. Chybí mi tam popis ztráty, která se musí při selhání zaplatit (je-li to v mechanismech). Neúspěch v příkladech je vždy MNOHEM lepší, než úspěch - selhání v druhém případě dokonce pomáhá se splněním primární zápletky dobrodružství. Být powergamerem, už stavím co nejslabší postavu.
Shrnutí: Vcelku přehledné a jasné, texty jsou srozumitelné. Mě nejvíc iritují obrázky a naznačený mechanismus selhání, který z popisu (možná je ve skutečné hře hodně jiný) působí fakt odpudivě utěšitelsky...