Centrální limitní věta píše:
ac jeho soubojovy system je podle meho nazoru brilantni ukazka spatneho designu
...soubojový systém WoD 4e je naprosto perfektní, jenom jsi očividně nepochopil jeho myšlenku, tedy to proč je jaký je, k čemu by se měl používat a jakým způsobem.
To, že nelze sestřelit postavu jedním útokem, ale je potřeba zranění nastřádat, dává naprosto smysl, protože to má sloužit k vytváření dramatických bojových scén namísto vyvražďovaček, jak jsem už mnohokrát vysvětloval.
Pokud do baráku vtrhne vlkodlak v Kryno formě a pustí se do postavy, tak není moc dramatické, pokud ji prostě zabije (jako tomu bylo v předchozí edici), nicméně pokud jí zhmoždí ruku a odhodí stranou, přičemž má postava možnost nějak reagovat (plazit se pryč a řvát), pak se jí zakousne do kotníku, přičemž má postava opět možnost reagovat (praštit ho stříbrným svícnem co jí padnul pod ruku), teprve potom jí rozpáře hrudník, což postavu výrazně omezí, ale stále má možnost reagovat (například zkusit mu ten svícen vrazit ostrým koncem do oka)... tak vzniká zajímavá akční scéna, kde je silové rozložení sice jasné, nicméně neskončí to hnedka nudně krvavym flekem.
Možnosti relativně rychlého léčení jsou také docela smysluplné, protože při delší plynule navazující kronice by vážné zranění Tvojí postavy vedlo k tomu, že bys třeba dvě nebo tři session vůbec nemusel chodit na hru, neboť by Tvoje postava byla na hadry a vůbec by se nemusela zapojit... osobně sem měl pár měsíců zpátky zlomenou klíční kost, což je damage sotva za dva nebo za tři lethaly, jestli vůbec, a ujišťuju Tě, že sem se dva tejdny nemoh pořádně hnout z bytu, protože to při libovolnym pohybu bolelo jak svině, takže sem si sakra rozmejšlel i to jestli se zvednout a dojít si někam po pokoji. Teprve po měsíci sem byl schopnej řídit auto (s automatickou převodovkou).
A to sem měl dost čistou zlomeninu s klidnym průběhem. Živě vidim, jak Tě baví hrát postavu, která dostala kulku do hrudníku, která jí rozštípla hrudní kost, takže musíš strávit měsíc a půl v posteli v nemocnici a do herního děje se zapojuješ pomocí telefonování ostatním postavám a pak občas při jejich náhodných návštěvách, zatímco oni pobíhají městem, mají různá setkání s NPC, nějakou akci, vloupávání, sledovačky a kdoví co všechno.
Ostatně d20 a valná většina moderních her vůbec se odklání od realistických zranění a přechází k výrazným momentálním handicapům a rychlým vzpamatováváním.
A pokud se Ti to nelíbí, v Armory (nebo Dogs of war nebo kde) jsou rule hacky, které přímo popisují variabilní pravidla pro brutálnější zranění, pomalejší léčení atd. Nebo si to zranění můžeš klidně odroleplayovat, nikdo Tě nenutí hrát as written, že by se Tvoje postava MUSELA vzpamatovat hned co jí to pravidla umožněj.
Ten systém dělá přesně to co má a podporuje atmosféru přesně tak jak má - nabízí způsob řešení soubojů který vytváří protaženější akční scény s dramatickým vyzněním. To že Ty o tenhle defaultní fealing nové edice nestojíš není problém nové edice, ale Tvůj a není problém si to upravit, i kdyby Ti autoři sami nenabídli sadu alternativních pravidel.
(Combat styles ve skutečnosti nedávají až tak brutální výhody, ne když to porovnáš k jejich ceně a uvědomíš si co jiného by se za to dalo pořídit, jsou spíše dokreslujícím prvkem který Ti umožní vytvořit bojově zaměřené postavy. Z herního ale i z čistě powerplayerského hlediska osobně radši oželim libovolné pětkové bojové umění, když si místo toho budu moct vzít čtyřkovej statut ve stylu "FBI special agent" nebo "Navy marines Colonel", protože fluffový výhody z toho bejt agent FBI případně vyšší důstojník námořní pěchoty s vlastní jednotkou na povel brutálně přesahujou takové nesmysly jako je menší výhoda při střelbě nebo nějakej cool manévr při rvačce)
PS - fascinuje mě Tvoje představa přestřelky jako něčeho, kde hustší týpek sejme méně hustého týpka. Ve skutečnosti je většina munice vystřílena naprázdno při krycí palbě, při střelbě která prostě a jednoduše mine a to i na relativně blízkou vzdálenost, protože ona přesná střelba není moc sranda, zejména když někdo zároveň střílí po Tobě a zásah je kromě skillu se zbraní také otázkou chladnokrevnosti, nervů a z velké části i blbého štěstí.
Centrální limitní věta píše:
jinak by tezko existovaly dve knizky venovane jen zbranim a valce.
Minimálně tři základní (Armory, Armory Reloaded, Dogs of war... možná jsou i nějaké další, teoreticky se ke zbraním alespoň částečně váží třeba Hunter the Vigil a tak...)