Když bych definoval základ:
1) vlastnosti popisující postavu a zároveň používané k vyhodnocování různých činností, čím vyšší vlastnost, tím vyšší pravděpodobnost úspěchu, pokud je náročnost konstatní.
2) schopnosti rozdělené podle povolání a nepřenosné
3) rostoucí (a jen rostoucí) schopnosti po úrovních podle pevně daného pravidla. Volitelná jsou jen kouzla
4) nemezenost magie co do efektů, ale omezenost (hráčů kouzelníků) co do počtu efektů za časovou jednotku (obvykle den)
5) spolupráce mezi členy družiny, kteří mají různé specializované povolání
Nevím jestli ten zbytek považovat za základ, ostatně by se dal snadno vytřídit - v brainstormingu seberu všechny návrhy různých hráčů, seřadím je do seznamu a nechám na různých forech hlasovat, co je podle koho základ a co ne. Prvních pět prvků s nejvyšším počtem bodů za něj budu považovat, ostatní budou orientační.
Pak by přišla ta těžší část (na prosazení) - vzít těch pět prvků plus pár dalších, sladit je navzájem, zjistit, které nesedí (v případě DrD třeba silná a omezená magie způsobující neřešitelné potíže), navrhnout alternativu a tu zase předložit hráčům k vyjádření.
Osobně bych třeba předpokládal, že drtivá většina dračákistů bude chtít zachovat růst schopností i to, že vyšší schopost automaticky (a vždycky) znamená vyšší pravděpodobnost úspěchu, někde se dokonce limitně blížící 1 (tedy 100%). I přes to, že to znamená nutnost růstu překážek a posun hry z uvěřitelných do neuvěřitelných projevů.
Naopak si myslím, že kdybych hráčům předložil možnost, že si budou moct vybrat schopnost a tu buď zlepšovat s rostoucí úrovní, nebo si přibírat další, a tedy vybrat si jakoukoliv kombinací mezi univerzálem (ve svém oboru) nebo specialistou se všemi (ne)výhodami z toho plynoucími, tak by to přijali.
Multiclassy by se daly odstranit přidáním možností, které k sobě povolání přibližují - třeba každý potřebuje možnost bojovat nablízko bez rizika smrti (čarodějové teď vypadávají, buď zaútočí první, nebo dostanou obrovsou ťafku, kterou nemusí rozdýchat), boj na dálku (válečníci to často zanedbávají a také čarodějové jsou často omezeni dosahem běžných kouzel), řešení neobvyklých situací (zaseknutí před dveřmi, ke kterým není klíč - musí si poradit i při selhání zloděje na vypáčení, čaroděje bez vyrážecích kouzel a válečníka s nedostatečnou silou (někdy ani 21/+5 nestačí)
A tak dál.
(Taky by stačilo dopsat některé věci do CPH pro fantasy feeling a fungoval by jako DrD2 na skillovém systému - class&level se dá do skillového relativně snadno dodat - ostatně původně jsem CPH jako náhradu Dračáku dělal a téměř všichni ho tak používají. Dokonce teď i jedna skupina, která chce hrát velmi fantasy kampaň a jejich PJ se mě ptal na podrobnější pravidla pro hraní planet jako postav :-)