alef0 píše:
Akokoľvek je tvoj nápad dobrý, Paizo je banda ľudí, ktorá s Wizardami nemá nič
Aehm... co má spolčení s Wizardy společného s uveřejňováním příběhů? Uvedl jsem je, protože WotC momentálně konkurují a také se pokouší příběhy podpořit svou provenienci + co řekl Alnag.
alef0 píše:
a s tvorivým kolektívom asi tiež nič,
Protože použili základy starého D&D podle OGL? Vždycky to byla firma co dělala především dobrodružství (původně pro Dragon) a pravidla vydává jen doplňkově.
alef0 píše:
čiže sú platení z iných peňazí a typicky sa nepodieľajú na tvorbe jadra systému.
Částečně systém dotváří, ale prachy jen ze systému nemají. Opět, problém financování mi uniká, když chceš vypustit jednu nebo dvě povídky v Pevnosti, nebo na vlastních stránkách na cca 3x A4.
alef0 píše:
Inak povedané, povedz mi, kto tie príbehy bude písať :-)
Jé, promiň, já měl za to, že někdo v týmu/Altaru by jednu povídku pro marketing zvládl. Asi ne?
alef0 píše:
A ešte mi povedz, aký setting mal starý Dračák a ako to všetci tí hráči prežili bez neho ;-)
No, pokud se hodlá DrD prezentovat zase Bílým hradem, tak nic proti, ale pak se nelze úplně, že si z toho utahujeme, když se někdo na jednu stranu snaží tvářit, jakože bude nějaké téma a na druhou prezentuje jakousi koláž všeho možného.
alef0 píše:
Ja samozrejme úplne súhlasím so všetkým, ale som realista a viem, že to tak skoro nebude, pretože mechaniky majú prioritu pred fluffom a dokonca fluff má prioritu pred uceleným svetom.
Môžeme kričať ,,amatéri", ale settingu sa nedočkáme, ale ja si myslím, že to nie je až taká tragédia -- lebo minimálne tu existuje povedomie zo starého hrania.
No, konečně rozumné slovo. Neříkal jsem ale, že by měli autoři psát romány. Mechyniky je samozřejmě důležité mít v pořádku, ale teď už se dostáváme k jejich prezentaci. Nepřipadá ti to, co vylezlo za Hrunem, nebo Žirou nějak... nelákavé? To je jako kdyby se při vaření báli polévku osolit a opepřit, no možná tam třeba hodit i ty kosti na vyvaření. Taková vlažná voda s jedním kouskem celeru a nahrubo oškrabanou mrkví. Mimo to fluff je pěkný, ale hlavně aby za něco stál. Neucelené nic moc neříkající věty mi přijdou spíš na škodu (popisy některých powers v 4E jsou celkem úsměvné).
Alnag píše:
Zarazila mne tady jen jedna poznámka a to, že na jménech povolání nezáleží. Proti tomu bych se chtěl ohradit. Ve skutečnosti jména jsou velmi mocná (Argo by asi řekl, magická) a název je velmi klíčový pro zdárný vývoj produktu. Problému se věnuje zejména teorie nálepkování (neboli labeling).
Bylo to myšleno jako že nezáleží na tom, jestli je pracovní jméno takové, nebo makové, protože to asi bude potřeba přefluffovat (hezké slovo), ale neřešil bych, jestli je zrovna druid historicky přesný. Důležité mi spíš přijde jestli jméno evokuje funkci povolání. Jestli je třeba mastičkář postava se schopnosti které by šlo shrnout do babských receptů na zaručeně zázračná mazaání a soustavu mladého chemika, tak mi to přijde celkem trefné a zas tolik mi to nevadí. A ano je to diletant, ale to z dnešního pohledu bylo spousta provozovatelů základních povolání.