Alnag píše:
titíž lidé se přeorientovali jinam je nevymazalo z existence, stále existují, a svou schopnost dotahovat i RPG erudici již dokázali. Třeba lidé, kteří pracovali na překladech (to jsou rozsahy textů násobně větší než bude DrD 2 a obvykle připadají na jednoho člověka, lidé, kteří mají na kontě větší množství článků...)
Áno, otázka je, či sú v stave svoje nepochybne hrdinské výkony opakovať. Inak povedané, portfólio + otázka ,,ostáva vízia nadšenia aj naďalej?" Argumenty ,,rodina a iné záujmy" prakticky znamená, že ich kariéra je na konci. A to nie je dobrá vízía pre platného člena tímu.
Alnag píše:
Zároveň si myslím, že vycházíš z mylného předpokladu, že tým lidí designujících RPG musí vzejít z RPG komunity (a tudíž je limitován na to, co známe). ...
Existujúce hry dokonale ukazujú, že keď si dobrý systémák, ale zlý writer, vznikne perla v strašnom obale (kopa Forge hier). Ak si zlý systémák a máš dobrých fluffistov, vznikne heartbreak. (V prípade DrD II je heartbreak ekvivalent katastrofy). Príkladov zahraničných hier, kde je fluff výborný, ale mechaniky strašné je kopa. A to si Dračák už nemôže dovoliť.
Je super, keď máš diverzifikovaný tím, ale bez systémákov ďaleko nezájdeš.
A ešte-aktívnych systemákov je u nás koľko? Ty? Jerson? Ľudia okolo DrD II?
Alebo niekto ďalší so super produktami, ktoré sú v šuflíku?
Sirien píše:
no, nevim, tak třeba Hrdinové fantasy, celkově tak o level lepší RPG než DrD a DrD+?
JAJ, o tom se asi nesmí mluvit že tu někdo vydal RPGčko bez pomoci Altaru nebo RPG F, Kostky nebo kohokoliv... Jediná cz tvorba je DrD a historicky první fanovské RPG jsou SS, co?
Hrdinové fantasy majú podľa webu zredukovaný vývojový tím na jedného človeka, dvoch ilustrátorov a jedného webmastera. Aktivita na webe od mája 2009 je ... nulová?
Pokojne spomeň ďalšie príklady. Stín meče?