Od str. 140 si to docela užívám; do druida se navezli postupně Jerson (2801), Vojtěch (2811 a 2813), Lotrando (2826), Paboook na RPGF (2832, postnuto by Shadow), a to vše, než jsem se do debaty vrátil (2898, str. 145).
Vůbec nechápu, proč jsem poslední strany tlačen do defenzívy, že jsem jediný, kdo má něco proti Druidovi. Aha, chápu - problém akvarijní rybičky.
2905 byli načrtnuti střelci, zatím ignorovaní (možná Zvěd?)
2906 vyslal Vojtěch filipiku proti Alchymistovi, kde jeho obavy zčásti sdílím, ale nemuselo by to tak dopadnout (2908)
Dost důležitá je Alefova syntetická poznámka 2916, jak to vidí s povoláními.
2917 nakopla Sparkle problém s léčením, který vydržel déle. 2943 načrtla Sparkle děsivou vizi Alchymisty, který zejména léčí.
2957 Charlesova poznámka k životům:
Píše:
V systému DrD II jsou 3 druhy životů (říkáme jim zdroje). Jsou to Tělo, Duše a Vliv. Se zdroji pracuje pouze hráč – jen on do nich může zasahovat, aby dosáhl úspěchů nebo aby zabránil následkům, které mu hrozí na fikční úrovni.
Takže pokud jde o léčení (v širším smyslu), mechanismus bude shodný pro všechny tři zdroje - tělesné, duševní i zdroje vlivu. Do zdrojů bude hráč moci zasahovat dvěma způsoby (vyčerpáním a jizvami) a budou tedy i dva způsoby „léčení“ (odpočinek a ošetřování). Oba půjdou různými způsoby urychlit, přičemž většina těchto mechanik bude na fikční úrovni zřejmě vysvětlená nemagicky (odpočinek v pohodlí, péče lékaře, mastičkářské lektvary apod.). Ve světě s vysokou mírou magie bude samozřejmě možné tato urychlení přičítat i magii.
Budu nad tím dumat - neumím si to zatím dost dobře představit. Možná to bude fungovat. Ale je to důležité.
2958 - nadále prudím ohledně Druida, Vědmáka a Alchymisty, furt dokola.
2965 - Alefova užitečná tabulka, co z čeho vzniká.
Na str. 149 se tím zadními vrátky vrátil problém multiclassu, se kterým nejsou všichni smířeni. Na str. 151 se po Alnagově reakci k multiclassu začal zase rozvíjet flamewar.
3016 - námitka proti jménu Bojovníka, nejkonkrétněji, a opět filipika proti Druidovi a proti multiclassu.
3057 - Shadow proti multiclassu. 3062 - já zase proti druidovi, alchymistovi a multiclassu (na Bouchiho dotaz, co je vlastně za problém).
Jerson se postupně dostal s Bouchim do sporu o CPH, což není podstatné.
3072 - matematická podstata řešení systému a reakce
3084, str. 154 - otázka po literárních zdrojích napadaných povolání (alchymista, druid). Stále bez odpovědi.
3105 - Charles, opět zásadní systémová poznámka - Základní povolání jsou zdroje pro vyšší:
Píše:
Bojovník: boj zblízka
Lovec: lov a přežití v přírodě
Kejklíř: šikovnost a protřelost (ve smyslu života na ulici, lhaní apod.)
Mastičkář: věda a vyjednávání
Zaříkávač: nadpřirozeno
2106 Matyamova testovací poznámka, také klíčová:
Píše:
Pokud se vam nelibi, ze vase postava tim ziska dalsi veci navic, nic vam nebrani si pro stylizaci postavy nekdere dovednosti odeprit (alespon testovaci pravidla to nerikaji, ale je to celkem logicke)
Ergo - je možné, že jsou povolání nastavena špatně; dodělejte si je tedy jinak, multiclassem. Po dovození tohoto závěru (3109) Merlkira málem kleplo (3111).
Jarikova podstatná poznámka 3108 uzavírá "slovanskou fantasy"
Píše:
Asi jsem prave pochopil co je mysleno tim "slovanska fantasy".
Ono je tim mysleno asi fantasy v realiich okolo stredni Evropy.
3118 - Sirienova obrovská kláda, ze které je podstatné:
QuentinW píše:
Proč musí všichni čarodějové mít bojovníka? odpověď: V naší hře to nejsou ani tak čarodějové jako spíš swordmageové.
Píše:
Super, swordmage sem v DrD několikrát krutě postrádal.
Mizerný, chci si moct zahrát i čistýho battlemage co nějaké zbraně nepotřebuje a stejně se ho každej oponent v souboji děsí jako kdyby stál proti největšímu šampionovi královských rytířských turnajů za posledních 300 let.
3119 - pokus o nástin bojových technik
3122 zdrcující kritika Barbara Hruna (Vojtěch)
Str. 157 a 158 - opět trochu settingu; můj pokus o shrnutí změn povolání Merlkir odmítl, leč neobjasnil. Úvahy o lincenci settingu; Sirienova další filipika proti alchymistům (3162).
3173 (str. 159) - hinty pro alchymistu
celá str. 160 je nudný flamewar a ježto jsme v současnosti, mohu to konečně zase na chvíli nechat plavat.