Ad summoning (důležitější):
Rýsuje se to jako základní schopnost jednak u Šamana, jednak u Alchymisty. Zvířata netřeba vysvětlovat; u Alchymisty jde o umělá monstra, golemy, sochy (bývaly v DrD 1.0, ale nějak nebyly úplně dořešené - kouzlo k jejich výrobě nikdo nikdy neviděl); hodně stylové bych viděl kamenné chrliče (stone gargoyl, jistě znáte z nějaké hry). Alchymistovy potvory by mohly být velmi tuhé, leč náročnější na zdroje.
V obou případech svátost nejsvětější - časová omezenost. Nelze nechat postavě příručního Terminátora natrvalo.
sestřih comments (méně důležité):
čestmír píše:
Prostě jednou si vypálí oči kyselinou a vsadí si tam nové mechanické, další úroveň se rozhodne, že se vykoupe v kádi s lektvarem (jako Obelix), a narostou mu šupiny.
Zase z toho vylezl cyberpunk, nikoli Tolkien nebo normální středověk. Nic proti cyberpunkovému fantasy, ale bylo by fajn, kdyby postava mohla fungovat i nějak normálněji.
Skew:
Gandalf - prostě čaroděj. Maník, který tě zruší na tři doby na dálku s prázdnýma rukama. Mám dojem, že tvůrci se vydali cestou ho omezit, což je dobře (byl příšerně silný a skoro všemocný; uměl i psychokouzla, oživovat nemrtvé, zkrátka skoro cokoli). S ohledem na ten Oheň a Vzduch to vypadá na metání blesků a fireballů. Což je stejně ze všeho nejběžnější ve všech hrách.
Uznávám, že si míru případného mávání mečem může namíchat v tomto systému každý podle libosti. Ortodoxní čaroděj se ovšem meče nedotkne.
Vojtěch píše:
ale jestli má být velikost bonusu odvislá od úrovně povolání, ve kterém jsem si ji vzal, tak ta schopnost pro povolání s jednou úrovní asi tak dobrá nebude.
Výborná poznámka - tohle mi nedošlo. Možná budou bonusy budované jinak, bez závislosti na levelech.
Sirien píše:
Pokud do classy zasahuješ, aby mohla fungovat, pak to nepovažuji za funkční classu.
No, to se můžeme dohadovat, co je funkční, do soudného dne - zasahoval jsme snad úplně do všech povolání, takže by podle této teorie byly nefunkční všechny. Bavíme se spíš o míře fungování (či nefungování). Mně šlo o to, že některé věci by se mi nepodařilo vyřešit jinak, než úplným předěláním povolání, od A do Z, takže by z toho zbyl sotva název - a to by byl případ Druida a Sicca. V zásadě jsem na to rezignoval a nechal je jako NPC, kde fungují skvěle.
Ježto je to starý systém, je to teď úplně jedno; problém jsou povolání, kde se jeví být vážné díry už teď, ještě, než to vůbec vzniklo. IMHO je to Druid a Vědmák.
Alef:
Z posledních Sirienů mám tušení, že bych se jednoznačně přidal na Sirienovu stranu. Už se to tu řešilo tisíckrát, nejuceleněji to asi patří do Sirienova blogu Proč tolik RPG? a debaty pod tím.
Myšlenka, že každá Píše:
hra by měla být originální a založená na nějaké zajímavé mechanice
je totálně zmagořená idea geekovských fandů, kterým nejde vůbec o to, co kdo a jak hraje, ale o samotné vytváření her jakožto tvůrčí proces. Asi jako nápad, že "každé nové auto musí mít úplně nový a revoluční typ motoru". Pár konstruktérů - šílenců bude nadšeno, ale jisté je, že na to nebudou prachy, publikum to totálně odzívne a bude si nadále masově kupovat model, který podává nejlepší poměr cena/výkon, a může to být, ó hrůzo, úplně pitomý spalovací benzínový čtyřválec. Tedy DnD.
Tato debata je o DrD 2.0, což nemá být revoluční Superferrari na ekologický pohon, ale další model Škoda Octavia, který může používat opravdu kdekdo. Není důležitá nová revoluční mechanika, ale důležité je, jestli to bude fungovat vždy a za všech podmínek.