Melkire,
pořád mi to připadá jako slalom k obhájení něčeho, co se vlastně tak úplně nepovedlo.
Na jedné straně jsme si tu sáhodlouze vyjasnili ten "slovanský" a "vesnický" setting, že je vlastně "středověký". Takže máme Kejklíře, Mastičkáře a tak podobně, je to přízemní, ale reálné, a lze to rozvíjet k vyšším a vznešenějším cílům. Tleskám (s výhradou vůči Bojovníkovi, která trvá; pro akvarijní rybičky halt nutno opakovat do zblbnutí).
A na druhé straně je tu "supercool" Druid, který nemá se středověkem nic společného, není praktický, ale zachrání ho "zajímavá řešení situací a využívání představivosti."
V reálu mne napadají jako ta "zajímavá řešení" samé Jersonovy WTF momenty, jeden vedle druhého - ty pochodující stromy a prkna. A zjevně nejen mne - zajeď si dozadu, a najdeš tam Noirovu Poison Ivy, nějaké baktérie ve střevech (Colombo). Tvoje další nápady v glose z toho nijak nevybočují.
Ostatně, samotný oficiální text, představující Druida (úplně první) předvádí cyberpunkový rozpad dveří, což znamená již žádné zámky (Lupiči a zloději se snaží zbytečně...), již žádné budovy (Druid je rozloží na atomy).
A především, všechna tahle "zajímavá řešení" se řítí mimo základní rozumný setting "středověku", a vzniká z toho něco jako Shadowrun.
Druid byl od začátku v 1.0 problematický. Pokud mu Šaman sebral zvířata, situace se ještě prudce zhoršila. Druid je takové "to, co nám tak nějak zbylo".
Vyberte si - buď chcete "indie volný systém", kde si může konkrétní parta udělat cokoli z čehokoli (a pak je otázka, proč vlastně nějaký systém děláte), nebo uděláte rozumný základ, který funguje sám o sobě, a ten si někdo může ještě vylepšovat jako bonus.
Druhá cesta mi připadá rozumnější.