Nejprve rychle OT Sirien:
Píše:
moderní je slovo s pozitivní konotací
No, jak pro koho. Mně se vybaví konunisti a paneláky. Jsem celoživotní nadšenec do strašidel a podivností; "moderní" je pro mne coby člověka postmoderního ekvivalent "zastaralý."
Ale to je totální odbočka.
Charles zpětnovazební:
Především jsem dojat, že to někdo čte; a to bychom oba měli stopro dělat něco jiného. Ale hlas na poušti jsem docela často; to je normálka.
1) Názvy základních povolání - no, dejme tomu. Ne snad úplně pejorativní, ale "nízkolevelové", což by šlo, kdyby nebyl ten vyčnívající Bojovník. Pouvažujte ještě o Knechtech a Pěšácích.
A z názvu bych určitě neumřel (tedy s výjimkou Adepta; to bylo fakt hustý).
2) Druid:
Asi jsem řekl vše. Přehozený zdroj magie se Šamanem (totiž Zasříkávač) je nevyřešen, a nastavení verze 1.0, které mi taky tak úplně nevyhovovalo, jde do kopru skrz existenci Šamana.
Budou problémy.
Pasáž RPGF si přečtu (možná ne hned).
3) Alchymista:
Jak lze tušit, mám na tom jaksi osobní zájem, aby tahle profese dopadla pěkně...
Legenda o Golemovi - dobrý. Argonantní tlachy - lepší, ale asi na to nebude síla, neb jsou toho kilometry.
Takže stříhám pár věcí, co jsou podstatné:
- základem jsou ty lektvary a mastičky pro běžný život
- zřejmě nějaké střílení tu být musí. Líbilo by se mi vrhání prakem; lze totiž metat později různé zajímavé jedy a výbušniny, když na nižších levelech není nic lepšího (zejména ten Mastičkář). Minule byla kuše - taky by to šlo.
- vyšší schopnost jsou ty ohněstrůjné srandy; na začátku alchymie v RPGF to je (případně najdu a jsem ochoten probrat dotazy mimo). Pak netřeba číst Timeline. Jde o to, že střelný prach a výbušniny nejsou nic magického ani mimořádného, a lze to vyrábět v dost primitivních podmínkách a technikách. Důsledky mohou být docela zásadní. Mělo by to být náročnější na zdroje; jinak se to bude příliš silná schopnost.
- ty chrliče, golemové a podobné věci by měla být obzvláště drahá a těžkotonážní technika (kamenná socha není začátečnická obluda; kamenná socha je Terminátor...), nutno časově omezit, ale může to být deus ex machina v některých speciálních situacích.
Což vede k nutnosti nechat alchymistovi kamení; opět kolize s Druidem.
Myslím, že pokud máte alchymistu k dispozici pro konzultace, je to určitá výhoda.
4) Nekromant:
schopnost je dobré prozkoumat i pro případné NPC padouchy. Měla by to být opět parádní schopnost, dávající maximální sílu a efekt.
Summoning obecně - Šamanovo ovládání zvířat lacinější, běžnější a méně dramatické; stupňuje sílu hlavně počtem zvířat (a druhem). Alchymista může zkonstruovat prakticky cokoli, až po toho golema - terminátora. Ale je to patřičně náročné na zdroje a nedělá se to každý pátek.
Zkrátka, Alchymista a Šaman vysokého levelu jsou zelená barva v Magic the Gathering...
Píše:
nekromant bude jedna z možných tváří mága
To mi připůadá být dobrý nápad na třetí logický summoning.
5) Vědmák:
mám s ním problém poměrně obrovský, možná ještě větší, než s Druidem. Templář by byl stoprocentně lepší, ať už to znamená cokoli... fakt se nad tím zamyslete; Vědmák mimo Sapkovského neexistuje.
Specializovat ho na nějaké nestvůry je IMHO špatná cesta. "Vymítač" je docela zajímavý, ale pak to znamená propracovat démony, aby bylo co vymítat (a nikdo jiný s nimi nic nesvede). Možná paradoxně užít některé nápady ze starého Theurga? Vůbec věřím, že se najde hodně způsobů, jak uživit třetího mlátiče s mečem, pokud bude mít dost jiných schopností; minulý Chodec 1.0 vydal skoro na tři samostatné profese (uměl prakticky všechno).
6) Lučištník:
Podle mne vydá na samostatné povolání, ale nepovažuji za klíčové vyřešit všechna povolání, co neexistují, jako spíš ta, co budou fungovat jako náhradní, pokud padne Druid nebo Vědmák (IMHO oba nejohroženější).
Píše:
Boj zdálky je u základních povolání rozdělený mezi lovce a kejklíře.
řeším to odzadu, od pokročilých profesí; zdroj se pak dá dohledat snadněji. vrcholem střílení se mi jeví být Zvěd, ale třeba to vidím špatně. Pokud se uživí tři solidní mlátiči mečem a čtyři kouzelníci (dva summonovací, jeden metací, jeden psychouš), uživí se i tři kvalitní střelci, a ty zatím nějak nevidím.
Píše:
Bez pokročilého povolání bude totiž tomu světu plnému žijících draků a čarodějů, jejichž kouzla je možno vidět na vlastní oči, čelit prostředky středověkého tuláka a dobrodruha, což je styl, který ne každému vyhovuje
Já bych viděl ideální, aby to šlo vyladit na oba způsoby, na nízkolevelovou magii (co skoro není vidět; polovina "kouzel" může být označena za vědu, třeba u alchymisty)a po světy, kde je magie všude a za každým rohem. Prostě podle vkusu.
Píše:
Rovnou uvádím, že další takto obsáhlá reakce není v mých časových možnostech.
Já se nebojím. Nemusí být hned - až zase za 50 stran, třeba. Zkusím to časem dostudovat; ale jak říkám, mám v tom docela hokej, co platí a co ne. Beru na vědomí odkazy.
ještě jednou nabízím spojení, kdyby bylo třeba něco stran alchymistů; pošlu ti třeba mail přes PM nebo tak něco; nechci ho věšet veřejně (a Ecthelioni ho možná mají).