Lotrando píše:
to co cituješ je zase o pocitu
Ne, není. Pokud mám pro mod +0 pravděpodobnost úspěchu 16,65% (DC 10) a 27,76% (DC 9) tak to je fakticky 1/6 proti 1/4. Úspěch každého šestého hodu vytváří pět hodů neúspěšných, což je dost nanic. Na druhou stranu jedna čtvrtina, to už je pravděpodobnost u které máš docela slušnou šanci na úspěch (...bez obětování naprosto nesmyslného množství dodatečných zdrojů).
Na druhou stranu, mod+6 mi vytvoří pravděpodobnosti 83,25% (DC 10) a 91,68% (DC 9), tedy (lehce zaokrouhleně) 4/5 proti 9/10, kde 4/5 jsou pořád tak trochu výzva - ten neúspěch tam nebude takové "haló", ale 9/10 už je fakt hodně o jistotě, což také nedělá dobrotu.
A otázka teď je - chceš, aby hráči měli větší motivaci zkoušet to, co jejich postava vůbec neumí, nebo chceš, aby mistrovská postava pořád ještě byla ohrožená pasivní hrozbou? A pokud to má být fantasy (nedej bože high nebo epic), tak se odpověď poměrně snadno nabízí sama.
Není to o dojmech, je to čistě o herní stylizaci - to je ta věc, která teprve dojmy vyvolává a kterou lze (alespoň v těhle věcech) docela rozumně předvídat.