čaroděj relativně nezajímavým způsobem sejme obra ohrožujícího vesnici a složí se námahou. Tomu fakt řikám heroickej a dechberoucí výkon dávající článku o magii ten správný úvodní coolness
rozdělení magie na vzduch+oheň a země+voda je nejen ohrané k umření, ale ještě navíc působí děsně zkopírovaně z Hrdinů fantasy, navíc pro settingově nespecifikovanou hru to je fakt nanic.
Vzaba magie na "významné okamžiky v životě lidí"...
Článek mi toho o magii v DrD II neřekl prakticky vůbec nic (kromě toho že se magie v DrDII vyhne některým základním nesmyslům co byly v původním DrD II) a článek samotný mi přijde dost blbě napsaný.
Pár poznámek na okraj:
Řešení surovin na magii formou jejich ceny se už v původním DrD osvědčilo jako totálně neatmosferické, totálně nezajímavé a celkově nanic, opakování té samé chyby znovu mi nějak nejde na mozek.
Nechápu, proč by měl Lupič, takřka esence nemagické classy (protože válečník má nějaký ten svůj legendární meč a štít a podobně, zatímco lupič má prostě šperháky a svou obratnost a důvtip) mělo být povolání spojované s magií v jakékoliv formě. Spojení Lupiče s jedy také naprosto nechápu - i pokud budeme brát lupiče jako rámec do něhož lze vložit různé assassiny, dvorní traviče a podobné, tak to je stále někdo, kdo jedy využívá a v historii i ve většině literatury to jsou jedinci, kteří si potřebné jedy obsarají jinak, obvykle koupí od mastičkářů, lékárníků či alchymistů.
Celkově to na mě zase začíná působit jak dort od pejska a kočičky. Netoužím po ničem jiném, než hrát čaroděje co sesílá zimnici a zabraňuje prostým vesničanům mluvit nebo po hraní alchymisty, jehož schopností je uvaření jedu z bolehlavu, což je disciplína kterou zvládne každý, kdo umí vařit čaj a ví, co je bolehlav.