Nevím, jestli se mám zapojovat do diskuze, když jsem nečetl vydaná pravidla. Napíšu tedy jen své dojmy z toho, jak na mě působí pravidla z reakcí těch, co si je koupili. (Berte to prosím s rezervou.)
Me-dea píše:
Kniha mohla být lépe uspořádaná a dostala se do ní slušná dávka chyb a najasností.
Slyším to ze všech stran. Naprostá nepřehlednost pravidel je to, co DrD2 zabíjí naprosto nejvíc. Špatně zvolené fonty názvů kapitol, na začátku knihy není přehled základních pravidel, důležitá pravidla pro iniciativu (a nejen pro ni) nejsou tam, kde by je hráč hledal... Autoři možná umí pravidla vyvíjet, ale neumí je psát do přehledné formy. Konečná pravidla měli autoři dát přečíst hned několika lidem, kteří do té doby nebyli pravidly dotčeni. Proč autoři DrD dokázali před 20 lety na koleni sepsat přehledná pravidla, a dnes s podporou počítačů a dvěma dekádami zkušeností to nešlo?
Me-dea píše:
To se ale podle mě dá od první verze čekat a věřím, že se to vyladí v dalších vydáních.
Ano, čekal jsem to. Proto jsem si je nekoupil. Že to budel ale horší než u DrD+, jsem nečekal.
Me-dea píše:
Vynikající a inovatovní nápady na spoustu věcí, ... bohužel pro mnoho lidí až příliš inovativní ...
Spousta lidí čekala od DrD2 něco jiného, než co dostala.
Neřekl bych příliš inovativní (objevují se názory, že systém je podobný Shadowrunu - sám nemohu posoudit, Shadowrun neznám). Ostatně dnes je těžké přijít s něčím zcela novým, a hráči to ani nechtějí. Je to podobné, jako u dnešních počítačových her. Nejúspěšnéjší videohry mají na konci názvu číslo (některé i dost vysoké). Když ale Diablo 3 bude logická hra typu Fish Fillets, něco je špatně. (A přestože ji autoři mohli udělat jako perfektní logickou hru, hráči Diabla 2 budou jen nevěřícně kroutit hlavou a řvát vzteky.) Jinými slovy: DrD 2 byla být jiná hra (nebo tohle mělo být DrD+). DrD2 mělo být zkrátka jiné, bližší DrD 1.x
A propos..
Me-dea píše:
... DrD2 půjde víc ve stopách svých předchůdců, že bude jen dalším nudným klonem DnD
Existuje mnoho klonů DnD. A přesto třeba Pathfindeer (a nejen on) ukazuje, že klon může být jiný, a přesto zábavný. BTW DnD 4E a Pathfinder jsou oba potomci 3.x - obě hry jsou jiné a obě hry jsou obecně uznávané jako povedené.
V DrD2 je mnoho specifických schopností a to vytváří ty nelogičnosti s nemrtvými, bojem na koni apod. I to byl jeden z důvodů, proč v 4E zrušili většinu hodně specifických bonusů. V 3E si hráči stěžovali, že když má postava schopnosti proti nemrtvým, ale v dobrodružství žádní nejsou, tak je hodně oslabená. Když tam ale jsou, tak je to zas téměř sólo akce. Tyto specifické schopnosti byly pak hodně na libovůli DM, co dal nebo nedal do dobrodružství.
A nakonec odbočka, která nesouvisí s DrD2.
Me-dea píše:
...nebo poruší pravidla a přehodí si featy na sword
Pravidla DnD 4E ale podporují přeučení featů na jiné (i když přiznávám, ne moc flexibilně - pak je to o domluvě s DM).