Bouchi píše:
Mohl bys me pls na to RPGF nasmerovat konkretneji?
Bylo to v té části detaby, kdy jsem řešil lití oleje na obránce a kdy někdo řekl, že můžu rozlitý olej zapálit shozením pochodně, což bude autoamtická akce bez nebezpečí pro mě.
Colombo píše:
Vedly se tu dlouhatánské diskuze, jestli jako házet na přesvědčování nebo přesvědčování zahrát. Poměrně dost lidí se tu klonila k tomu druhému a ty teď tvrdíš, že to jako ne?
Já říkám celou dobu "hodit a s ohledem na výsledek zahrát" nebo "zahrát, hodit a s ohledem na výseledek dohrát", zejména pokud jsou sociální schopnosti hráčů navzájem odlišné a odlišné od jejich postav.
Bouchi píše:
Je to podobne jako u tveho prikladu s tim zda je mozne trefit nekoho tenisakem aniz by pritom vrhac koukal do mistnosti - pokud se nemylim, povazoval jsi to zprvu za nemozne a po prakticke ukazce jsi sve hodnoceni prekvalifikoval na mozne. A podobne v DrD II lze na zaklade Pravidla rozhodovani dospet k tomu, ze hod je zbytecny, ci naopak k tomu, ze je potrebny.
To byla pravidla Shadowrunu a na základě zkušenosti jsem je upravoval. A jako GM jsem měl hru dost silně v rukách, takže jsem určoval, co se povede a co ne. Ale už pár let takhle hrát nechci.
důležité je tohle:
Alef píše:
Samozrejme, v prípade, že sa Sprievodca rozhodne pre rolu drsného neľútostného oponenta hráčov, ktorý chce vyhrať nad hráčmi, to nefunguje - ale to je myslím zlá rada vo väčšine hier.
V Omeze když budu fakt velká svině a budu chtít hráče "porazit"
, tak se mi to nepodaří, leda by se nechali navést do situace, ze které nedokážou symi vymyslet uvěřitemnou možnot úniku. Uvěřitelnou pro ně, upřesňuju.
ilgir píše:
To nevím a ani to není podstatné. Sirienovo tvrzení vyvrátím i tak.
No, to zrovna ne - hráči mají jen jednu postavu, o kterou asi nebudou chtít přijít. PH jich má neomezený počet, tak je mu jedno, jestli nějaký manévr projde nebo ne.
Dalcor píše:
B) existuje recenze nekoho kdo neni kamarad tvurcu, a kdo to uz hral?
Já jí sem postnul, ale asi sotva ji najdu.
Wild West píše:
Asi jako kdybyste na základě nové sady barev hodnotili, jaká s tím budou namalovaná díla. Je to samozřejmost, ale tak nějak se na to zapomíná.
A samozřejmě jsou barvy mizerné i skvělé, třeba Unicol a Humbrol, přičemž s oběma se dá udělat mizerný i skvělý model, ale s těmi prvními to jde výrazně hůře než s druhými (a třeba stříbrnou Unicolku nemůžeš použít vůbec)
To jen tak na okraj
Wild West píše:
Definice rozdílů mezi Pietou a Jersonem jsou zřejmě opět velmi podstatné, budu nad tím přemýšlet, a zase se to týká hlavně stylu hry a nevyslovených předpokladů.
A to jsme spolu hráli i Wushu, které je na slovních popisech založené, a byla to
docela dobrá hra :-) , jen škoda že neměla konec.
Colombo píše:
noir: jestli tě to potěší, tak podobné bláboly a "já to nechci dělat, já chci dělat jen tohle a tamto, ne todle co mi nutí" nebo to, že se po přečtení mechanik celý koncept postavy rozsype... je naprosto běžné u každých pravidel.
Blbost (já vím že se to nemá psát, ale minimálně u mých her to už čtrnáct let neplatí.)
Alnag píše:
Výsledkem jsou pak pro některé traumata ze starého DrD, které vtipně ilustrují Jersonovy WTF momenty, ale i někteří z osazenstva RPGfóra (takže jistý vtip kontextu v tom nesporně je).
Ktomu bych jen dodal, že jsem s dotyčnou munchkinovskou družinou hrál, i když jsem měl v té době vlastní pravidla i herní skupinu - ale nescházeli jsme se tak často, jak jsem v té době chtěl. Takže jsem nějaký čas hrál s ... nekompatibilními hráči, než abych nehrál vůbec.