sirien píše:
Vážně? A jak jinak mi vysvětlíš, že lidem, kteří nesdílí pohled autorů DrDII na roli systému ve hře, na interpretaci hodů, na úlohu fikce a na styl popisů a unifikaci názoru hráčů na atmosféru a styl ten systém prostě nefunguje?
A jak mi ukazes, ze se to skutecne deje? Zatim vim o tom jak si stezuje klika z d20, vcetne tebe a jersona (coz je ok, to vsichni cekali rok predtim nez ta hra vysla), pak neznamy pocet neznamych lidi kteri ti to rekli ale nejsou o tom dukazy, a pak se jeden typek typek ptal, jak udelat zajimavejsi souboj.
To je vsechno? Nic moc teda. Otevri si na rpg.net diskusi o MtAsc nebo MtAw a uvidis takovy nadavani (treba MtAsc v zasade rika to co nekteri ultrakrestani, ze veda je spatna a chce nas zotrocit, a nechtej videt ty edition wars). Otevri si diskusi o exalted a sleduj jak tam lidi ztrhaji Exalted 2e jako neco v zasade nehratelnyho (s cimz souhlasim, ta hra se ti s naporem munchkinu rozpadne stokrat driv nez nejaky drd2).
Krom toho, chapu to spravne tak, ze ty te hre vycitas ze se ze souboje stane akorat neco, kde hromada postav utoci utoci utoci dokud jim nedojdou hitpointy, tedy to co je default minimalne v drdo, drd+, starych dnd (hral jsi dnd3e fightera?), wodcku a vsude? WTF? Fakt je to ze proti sobe v drd2 postavis chlapky s mecema a oni chvilku sekaji a pak jeden umre problem, ale v dnd (kde to tak prestalo byt az ve ctyrce, ale jak dojdou daily a encounter powery tak je to zpatky) to problem neni, a ve WoD neni WTF, kdyz postavis proti sobe dva chlapku s utocnejma puskama a oni do sebe budou deset sekund fullauto strilet nez jeden padne, a druhej bez jakyhokoli nepohodli (navzdory nekolika prustrelum, ktery ale zahadne nekrvaci) odkraci domu? Vazne?
Pokud chces zkontrolovat matiku, zadnej problem. dexterity 2, firearms 2, utocka puska +3, fullauto +1 typci co umi strilet ale nejsou nijak uzasni: dicepool 8 kostek. s vypalenim willpoweru a obranou ktera se nam proti strelnym zbranim nepocita to mame 11 kostek, nejpravdepodobneji hodi tri uspechy. maji 7 hitpointu, ktere davaji postihy az tesne pred smrti.
Typci proti sobe stoji s utocnejma puskama v ulicce, pet metru od sebe.
Kolo 1:
ten kdo vyhral iniciativu vystreli. hodi tri uspechy. druhej ma tri zraneni. druhej vystreli, hodi tri uspechy. prvni ma tri zraneni.
Kolo 2:
ten kdo vyhral iniciativu vystreli. hodi tri uspechy. druhej ma sest zraneni. druhej vystreli a ma na to postih -2, hodi dva uspechy. prvni ma pet zraneni.
Kolo 3:
ten kdo vyhral iniciativu vystreli. kdo vyhraje iniciativu hodin aspon dva uspechy a zabije soupere.
Jak napinave! jak epicke! jak uzasne!
Jasne, protiargument je "se ve WoDu musis snazit s popisama, neasi." ale v drd2 se taky mam snazit s popisama a je to spatne, a ve WoDu ne. Proc asi, protoze jedno je tvoje oblibena hra, a druhe ne.
A nebo naopak, pokud nadavas na drd2 protoze selhava v necem v cemz selhava vzasade kde co (krom exalted, a dnd4, ale tam selhavaji jiny veci), tak to znamena ze mas vlastne vysoka ocekavani a chces aby to byla lepsi hra nez je ted (tj. srovnatelna s mainstreamem) :D