Inak, poplácavání po zádech je mechanizmus len v Predošlých hostiach -- tam sa tým vymieňajú roly hráčov. Posúvanie chrumiek je mechanicky vyriešené ako fanmail v Primetime Adventures, tam sa za to dajú kupovať dodatočné karty do ,,hodu".
Píše:
Přemýšlel jsem, jestli budu mít z delšího hraní DrD2 stejný dojem jako z Wushu, kde jsou hráči po dvou hodinách vyšťavení z neustálého vymýšlení nových a nových popisů. Jenže pak si říkám, že v DrD2 mě ty popisy za chvíli přestanou bavit, protože za ně nemám žádný bonus.
Svojho času som hrával Wushu high and low a vymýšľanie išlo. Vo Wushu je to vymýšľanie oveľa viac nakoncentrovanejšie a bez mechanických výpomoctí, tak tam to ide ťažšie -- a hlavne tam bez scén s konfliktami hráš čistý freeform.
-----
Me-dea: mám jednu otázku -- na to, ako hypotetizuješ, koľko hier si hrala, videla hrať?
Píše:
a) Zjistí, že to nemá smysl, když se stejně nic nestane, a tak si začnou lepší nápady šetřit do finální části souboje.
b) Jim brzo dojdou nápady na pěkné popisy akcí.
c) Začnou se opakovat.
To sú tvoje skúsenosti z hry? (To, že vyčerpanie neznamená ,,nič sa nestalo", má poznámku ešte aj v knihe.)
Píše:
NEVADÍ MU, ŽE VYHRAJE PROTOŽE SE GM ROZHODL NEVYUŽÍT PLNOU SÍLU BESTIE, TEDY HO VYHRÁT NECHAL
Tento logický krok som nepochopil. Hráč urobí skvelý nápad vo fikcii, Rozprávač ho odmení nepoužitím Sudby a teda ho necháva vyhrať a teda je to akási nižšia forma výhry? Dobrý pocit predsa spočíva v tom skvelom nápade. Ale možno je to chápanie z opačnej strany, že DM má zobrať príšeru z D&D ,,as written", a má byť maximálne taktický a ísť na doraz a v súlade s pravidlami, lebo inak hráči nebudú mať pocit, že ju porazili právoplatne.
Zvyšné zmienené aspekty mi smrdia martýrstvom hrania (= ó ja úbohý, to je síce super, že tu kričíte o inovatívnom systéme, ale čo keď mi ho nik nebude chcieť hrať, načo také vylomeniny?), resp. na jednu kopu sú dané aspekty, ktoré budia dojem, že taká skupina snáď ani neexistuje -- prekvapivo, moja posledná herná skupina nemunchkinovala, nesyslila equip, neháda sa, nezabíja sa navzájom (a keď, tak v rámci dopredu stanovenej dohody!), nemá rada zdĺhavé súboje a preto nehráva D&D. Aj by som ti ju požičal, ale práve sa rozutekala na všetky svetové strany :-)
Píše:
Každá jedna klaďácká a polovina záporáckejch postav v Křivém ostří. To dohromady dělá asi tak třicet postav.
Tomuto tiež nerozumiem. Podľa teba je multiclass dobrý alebo zlý? Čo vravíš na systém z D&D, kde si bol wizardom do skonania sveta? :-) (Lebo multiclass bol málo flexibilný.
Píše:
Měl jsem v grupě takového toho watchera, co nikdy moc nemluvil, ani nerušil, jen občas zahlásil něco vtipného. Když pak ale v boji critnul za 58, tak ho ostatní poplácali po zádech a byl za frajera. Byl s hrama spokojenej. Pochybuju, že by vydržel u drd2.
To je relevantný argument. Mám veľmi dobrého známeho, čo miluje metal -- ale na jazzovom koncerte nevydržal.