Wild West píše:
Vysoce argonantní poznámka. K rolleplayingu totiž vůbec žádná pravidla nepotřebujete. Pravidla potřebujete jen a jen k soubojům.
To je dost složitá otázka, někdo nepotřebuje pravidla ani k soubojům, a naopak jinému se hodí pravidla pro situaci, kdy se jeho postavu někdo snaží záměrně naštvat.
QuentinW píše:
To ale není chyba. Hrát fantasy hru a nebojovat mi přijde, jak hrát fotbal se svázanejma tkaničkama. Nemluvě o tom, že ignoruješ preference většiny hráčů.
A co hráčky? Musím říct, že řada holek nezačala RPG hrát vůbec, protože mezi prvními se dozvěděly, že se v něm bojuje. Jako by neexistovaly dobré příběhy, kde se nebojuje. Vůbec. ani trochu. A přitom by to bylo dost dobré RPG.
Bouchi píše:
To jsem zvedav, co ti na tohle rekne Jerson.
Že s Alnagem nesouhlasím. Když jsou na prvním místě v pravidlech bojová pravidla, v tabulce schopností bojové schopnosti na prvním místě, v tabulce vybavení zbraně, v tabulce vlastností síla a obratnost (používané k boji), tak hráči více bojují - asi tak o třetinu. Dokonce i když jedněm a těm samým lidem v té samé hře dám jednou osobní deník kde budou bojové schopnosti jako první a pak jiný, kde budou bojové schopnosti jako poslední, tak to bude mít také vliv. Stejně tak má pořadí schopností vliv na to, jak vysoké hodnocení jim hráč přisoudí - když bude boj poslední, dostane menší hodnocení než když bude první, byť pokud celkový počet bodů není omezen, tak nebude rozdíl až tak velký.
Na druhou stranu věřím, že jsou hráči, na které to nemá vliv. Takový Mongol bude bojovat pořád stejně - skoro vůbec. Ebon bude tasit v každé druhé akci, kde nebude po jeho (tedy asi :-)