Off-topic: Jariku, ty jsi ten "John Jarik" z tiráže DrD+? Wow!
On-topic: Jarik vyslovil myšlenku, kterou prostě musím rozvést.
Jedna věc je, že samotná příručka je špatně strukturovaná (jako pravidla) - některé použité termíny jsou vysvětleny v knize až později apod. Toto by se jistě dalo opravit v další verzi pravidel.
Co se však myslím opravit nedá, je komplexnost, respektive svázanost pravidel a zamýšlená struktura modulů. Nevěřím, že pravidla DrD2 jsou ideální pro náruživé roleplayery (fašistické ja taboo word, Gurney! :-)). Pro ty je mnohem lepší Jarikem zmíněný Fate či podobné hry. Ale DrD2 není ani vhodný pro gamisty a dungeon crawl, tedy to, co tvořilo základního ducha DrD1.
Díky jménu je DrD2 nejprodávanější českou hrou, ale kvůli svému pojetí dokáže uspokojit vlastně jen malou část spektra hráčů. Dokonce bych řekl ještě menší než původní Doupě.
To pojetí bohužel nejde změnit (upravit) v nové verzi. Protože pravidla jsou příliš komplexní, mají příliš mohutnou kostru. Myslím, že by bylo bývalo lepší udělat DrD2 Pravidla pro začátečníky jako mechanicky lehký systém (něco jako Fate) a systém doplnit hutným fluffem a popisem settingu a s pořádným dobrodružstvím pro jednoho hráče na začátku pravidel (pro hráče, kteří si koupí DrD2 jako první RPG). Pravidla pro pokročilé či jiné (další) moduly by mohly představit systém povolání, případně rozšířený soubojový systém pro boje na čtverečkových či hexových mapách, pravidla pro RP zaměřené hráče apod.
Takto jsem ale k další verzi pravidel dost skeptický. DrD+ se dočkalo edice B, nové verze v původním (DrD 1.x) slova smyslu se nejspíš nedočká - nová verze budou asi opět nějaká totálně jiná pravidla. Dočká se DrD2 nové verze? Co myslíte?