Arten CZ píše:
To, že tak lidi nehrají, je ale následek onoho umělého rozdělení ne na to, co kdo umí, ale proti čemu to umí. Kdyby nikde nebylo napsáno, že proti nemrtvým si bonus počítá jen vědmák, tak by to nikoho ani nenapadlo a nikdo by to ani neřešil. Je to přímý důsledek pravidel, které k tomu navedly.
Tohle není pravda. Kontextových podmínek pro použití dovedností je mezi povoláními mraky a pouze u "boje proti ..." to generuje zmíněné problémy. Tedy problém je zřejmě v definici termínu "boj proti...", která chybí a lidé si za ní intuitivně dosazují nesprávnou, nikoliv důsledek existence dovedností podmíněných okolnostmi.
Dovolil bych si jít v úvaze klidně i o krok dál a říct, že strůjcem toho problému je, že bojové dovednosti jako jedny z mála nejsou nastíněné výčtem, ale právě jen vágním termínem boj proti, který nemá dalšího vysvětlení. Ale to už vařím z vody a dokud neuvidím reakce lidí na jiné formy definice, tak je to jen domněnka.
Arten CZ píše:
... tak by to bylo v pohodě a lidem by vcelku jednoduše došlo, že když se rozjede proti nehmotnému duchovi, že mu to je houby platný.
Fakt nedošlo. Protože to popisuješ je tatáž didaktická chyba, jen v jiném kabátě (jinak tu dovednost vymezuješ, ale stále absentuje návod hráči, jak má s tvým vymezením zacházet).
Arten CZ píše:
Ale protože jsou zavedeny různé odbornosti proti různým typům nestvůr, tak s nima tak holt lidé hrají a nemůžeš se divit, že je nenapadne to hrát jinak. A s tím neudělá lepší vysvětlení nic, protože není co vysvětlovat. Musela by se změnit pravidla.
Říkáš vlastně:
Lidé nehrají podle pravidel, protože pravidla nejsou dobře vysvětlena. Nedávejte lepší vysvětlení, ale změňte pravidla. WTF? Tomu fakt nerozumím...
Respektive rozumím - ty máš představu, že ve hře existuje pravidlo (ve smyslu mechanické omezení), které říká něco jako "kdykoliv ubližuju běsovi, musím si počítat vědmáka). Ale takové pravidlo tam není, tedy není jak ho změnit.