ShadoWWW, Colombo - ta poslední výměna:
Out-of-the-box myšlenky, které by z DrD2 udělaly zásadně jinou hru, nejsou předmětem revize, i kdyby byly sebelepší. Prostě to není v souladu se zadáním projektu, takže se omlouvám, ale nebudu je rozebírat, ani hlouběji zkoumat..
A ještě jsem tu vykopal jednu odpověď, co jsem v té smršti zapomněl dát.
ShadoWWW píše:
Než vyšlo DrD II, v době, kdy už bylo zřejmé, že hra bude hlavně narativní a méně takticko-soubojová, jsem se ptal autorů, jestli v nějakém rozšiřujícím modulu (které byly plánovány) dojde na takticko-soubojový rozšiřující modul, kerý by zvládal aspoň to, co rozšířený soubojový systém DrDo. Tenkrát jsem dostal ujištění, že systém DrD II bude tak dobrý, že bude zvládat souboje bez takového rozšíření.
Dnes bych se rád zeptal, jestli nová úprava DrD II na něco takového pamatuje, protože původní DrD II taktické souboje na herním plánu imho nezvládá. Líbí se mi třeba, jak Fate Core zvládá dokonce i taktické souboje ve stylu D&D 4e, jak někde postoval Sirien.
Odpověd na tři části:
1) DrDII ve své základní filozofii nepočítá s bojema na battleplánech ve smyslu mechanických omezení akcí vzhledem k plánu (počítání čtverečků/hexů, limitované dosahy se kterými by se mohlo taktizovat, bohusy a postihy ze vzájemné polohy a pod.).
2) To ovšem neznamená, že by se v něm nedaly hrát taktické bitvy s figurkami na herním plánu - přímo naopak. S používáním figurek pro znázornění bitevní scény v DrDII mám velmi dobré zkušenosti (nějaké fotky
zde ).
Figurky fungují s DrDII dost dobře, protože pomáhají budovat společnou představu o fikci - z jejich polohy je zřejmé, kdo koho vidí a tak na něj může střílet/kouzlit, zda některý z hráčů je zrovna obklíčen, rozmístění překážek, za kterými je možné se krýt. Pomáhá to i s představou o vzdálenostech - není to exaktní na čtverečky, ale když tohle kolo Frantovi stačilo k popoběhnutí o dýlku dlaně, mě bude asi stačit taky).
A zárověn figurky pomáhají i s důsledky akcí, protože dávají inspiraci (strčím tě do hnoje, zatlačím do tohodle rohu) a zároveň hlídají uvěřitelnost (do téhle chodby se vejdem dva vedle sebe, já mám dlouhé kopí a tak tady můžu bodat kolem sloupu a pod..).
3) V revizi tohle měnit nebudem. AFAIK jsou v nějakém stádiu rozpracování i rozšiřující příručky a jedna z nich se zabývá i souboji, ale vzhledem k tomu, že a) na ní sám nedělám a b) Bouchi to ještě ofiko neoznámil, víc k tomu říct nemůžu, nechci kecat bludy.