LokiB píše:
Bude možné, pro srovnání obecenstva pak po vyjasněních doplnit řešení i v systémech jako Fate, CPH, Omgea a další?
Ve Fate to je docela triviální - narozdíl od DrDII vůbec nejde o to, jak se rozhodneš vyhodnocovat danou interakci (tj. jaké má kdo zájmy a co chce komu dělat a kdo něco dělá a kdo reaguje atd.), ale o to, jak popíšeš onu situaci. Následující text je dlouhý, protože obsahuje pro názornost i mé úvahy k věci:
Mám:
- lapku
- prostředí
- situaci
Lapka je zjevně bezejmenné NPC. Řeknu, že bude Slušné (dle Jersonova popisu, pro mě za mě může být klidně Dobré nebo klidně i Pojmenované - Podpůrné, na věci to nic nezmění). Dám mu dva aspekty (něco jako *Samozvaný výběrčí a *Fskutečnosti místní pobuda nebo tak něco) a dva skilly (Boj +2 a Provokace +1, třeba, nebo FAE stylem "Dobrý (+2) v hrubém násilí a chvástání" a Špatný (-2) ve férovém boji a přemýšlení", nebo whatever tak něco)
Prostředí vykreslím pomocí čtyř (pěti) zón:
- zóna cesty před mostem
- zóna mostu
- zóna cesty za mostem
- zóna rokle co je všude dole
(- teoreticky zóna srázu nad cestou, ale dle Jersonova scénáře čert jí vzal)
Zóny cesty před a za mostem budou nejspíš identické a budou mít prostě aspekt *Úzká horská stezka
Zóna rokle bude mít aspekt typu *Zatraceně hluboká rokle - Fate fractal přidám "lokální" mechaniku že pád dolu do propasti je +10 útok proti Atletice/Kondici (dle volby hráče) Smrtelnost je zjevně závislá na tom, jak je nastavená hra (úroveň dovedností, počet a hodnoty stresu a následků).
Zóna mostu je ta zajímavá. Dám jí aspekt *Ztrouchnivělý provazový most. Hodnota překonání bude třeba +3 (pořád to je aspoň trochu funkční most, přecejen...) na Atletiku. Dál přidám lokální mechaniku že jakákoliv fyzická akce vedená z mostu dává cíli akce automaticky boost (tj. cokoliv co dělám z mostu má +2 k náročnosti).
Dále rozhodnu, že most má k dispozici (pro případ, že by ho chtěl někdo ničit) obranu 0, jeden fyzický stres "2" a následek s hodnotou +3, který případně působí proti komukoliv, kdo se na něm nachází.
Samozřejmě je otázka, jak si most představuješ - teoreticky ho lze rozdělit do několika identických zón (aby se vystihlo, že to je dlouhý most a přechod přes něj nějakou tu chvíli trvá).
Situace je taky jednoduchá - strážce má situační aspekt do začátku k dobru, třeba *Dobré postavení na které má dvě volná vyvolání (lokální mechanika: nesmí je použít naráz). Zároveň strážce stojí u hranice zón mostu a cesty za mostem, takže může bránit v překonání této hranice. (Čímž způsobí, že překonání bude vyžadovat hod proti +2 proti jeho Defend akci.)
Co se s tímhle rozhodneš pak jako hráč dělat je čistě a jenom na Tobě.
FINÁLNÍ ZÁPIS:
Cesta před a za mostem: *Úzká horská stezka
Rokle: *Zatraceně hluboká rokle. Pád: A +10 proti Atletice/Kondici
Most: *Ztrouchnivělý provazový most. Automatický boost proti fyzickým akcím z mostu. Překonání +3. D: 0, S: [2], C: [3] s vyvoláním proti komukoliv na mostu. Počet zón mostu: 2.
Lapka: Dobrý +2 bezejmenný, *Samozvaný výběrčí, *Fskutečnosti místní pobuda, +2 Boj, +1 Provokace. Do začátku má *Dobré postavení (2, ne naráz) a tvoří překážku na hranici poslední zóny mostu a cesty za mostem.
VARIACE:
Situaci lze zjevně upravit a vystihnout tak odlišné podoby scény (simulační pohled) nebo odlišnou náročnost scény (dramatický pohled).
Síla lapky je první zjevná proměnná, asi netřeba víc komentovat.
To jak moc rozdělím "náročnost situace" mezi most (jeho náročnosti a lokální mechaniky kterými otravuje) a situační aspekty co hrají ve prospěch lapky je druhá věc:
- Čím víc natuním most, tím víc říkám, že problém je most a lapka je jen obtíž navíc co mostu dává "nakopnutí" abysme ho řešili. Když to dovedu do extrému, můžu most fraktálem proměnit na aktivní "postavu" a udělat z toho z většiny konflikt s prostředím a lapkou co to jen dokresluje (nebo můžu lapku zahodit i úplně).
- Čím víc natuním lapku a seškrtnu problémy co tvoří most, tím víc z toho dělám konflikt s postavou v "pestřejším" prostředí. Čím víc natuním oboje, tím krutější a nebezpečnější scénu z toho dělám.
Mechanika pádu do rokle je triviální. Může být +5 když chci jen vystihnout že to je blbý nápad tam skákat nebo +20 pokud budu chtít říct: je to jistá smrt, možná pokud bys hodil +3 na kostkách a propálils všechny body osudu, tak to můžeš přežít za cenu proškrtání všech následků.