MarkyParky píše:
Jsem s toho popravdě bezradný a nevím, co si pod tím představit. EDIT: Klidně to s tebou projdu, ale teď prostě nechápu, co se smí a co nesmí
Smí se všechno, co dává smysl v daném místě - tj. v místě, které je dokonale rovné a kde Vůbec-Nic-Neni. Cokoliv co může udělat některý z bojovníků, jakákoliv akce nebo typ akce který dovolí pravidla, jakýkoliv manévrh jeden na druhého, pořvávání, taktizování, jakákoliv systémová comba nebo interní systémové minihry...
Prostě jen okolo nemáš nic navíc. Źádný písek, který bys mohl házet někomu do očí, žádné bahno, po němž by šlo uklouznout, žádné jasné světlo, co by se někomu odrazilo do očí a oslnilo ho, žádné sloupy, mezi nimiž by šlo kličkovat, žádné kořeny, o které by někdo mohl zakopávat, žádná propadla, kyvadla, pasti, lustry, schodiště, žádná ohniště do nichž bys mohl někoho natlačit, pochodně, které bys sundal ze zdi a po protivníkovi hodil (samozřejmě nic Ti nebrání mít pochodeň, pokud jí nosíš jako běžné vybavení postavy), žádné posily, co se můžou objevit když je potřeba, žádné obecenstvo, co by svým skandováním dodávalo morálku nebo odvádělo pozornost, nic, k čemu by šlo doběhnout (nebo se za to snad schovat)... atd. atd. atd.
V realitě by to bylo asi jako dát si souboj uprostřed ohromného, prázdného venkovního parkoviště (na kterém nejsou ani nalajnované čáry) v pošmourném dni za dokonalého bezvětří a bez jediného dalšího člověka na míle daleko. Cokoliv, co můžeš udělat na tom parkovišti, se smí. Co na tom parkovišti není se tam za žádných okolností neobjeví.
Tj. hráčská obratnost a kreativita je prostě limitována a sestřelena na to, co dělá jejich postava. Nulové vypravěčské pravomoce, žádné kravení s popisama prostředí a s využíváním prostředí.
Za takových podmínek samozřejmě nečekám kreativní a super zábavný souboj (zejména když to je myšlenkový experiment v němž chybí příběhový kontext) - je to prostě takový extrémně zátěžový test toho, co systém za takových podmínek udělá - nejlepší možný výsledek asi je "systém se nerozbije a souboj pořád bude o něčem a ne jen o nekonečném čekání na výsledek kostek" a pak už jde jen o to, jak moc se ten systém rozbije a co všechno v něm přestane fungovat, omezí se nebo úplně odpadne.
Sarsaparillos píše:
Na stejný příklad s granátem jsem psal Jersonovi tady, jak bych to odehrál já.
fair... enough. Ale.
Tohle je asi vpohodě řešení pro granáty. Nicméně zaprvé není zrovna intuitivní, když ten systém neznám (natolik, aby mě napadlo protáčet pravidlo o nástrahách pro akci hráčské postavy) a hlavně to dává sice na pohled smysl pro granát, ale u toho čaroděje to vyznívá divně - vytáhnu granát, držím v ruce nástrahu, ok. Ale sesílám kouzlo (zaplatím si nějaké to Rozsáhle a Mocně nebo jak se to, abych byl korektní s pravidlama že fakt hodlám na lusknutí prstů flambnout celou stodolu naráz) a... neházím si na seslání, ale to kouzlo samotné prohlásím za nástrahu?
Jako systémově bych s tím asi neměl problém. Technicky i vidím možné interakce - moje akce je odjišťuju granát, něčí protiakce je "chytím mu ruce", když vyhraju, bouchne nástraha. Sesílám kouzlo, někdo dá protiakci že mi dá přes hubu abych nemohl pronést zaklínadlo... ale jako jak by na tohle koukal někdo kdo není zvyklý mávat systémem jako toolkitem si nejsem moc jistej.
Sarsaparillos píše:
Přemýšlel jsem nad tím z hlediska toho, jak tyto situace odehráváme a mám pocit, že obecně jsme vždycky tyto všudypřítomné a jen potenciální hrozby v Ohrožení neodráželi.
Ono je odrážet nemusíš a nebude to problém, dokud nenastanou. To je právě ten háček - že to je něco, co je potenciálně přítomné.
Část toho asi pokryješ tím, že budeš furt protáčet různé nástrahy, ale to taky nevystihne všechno (nebo možná jo - nevim teď z hlavy jak to pravidlo vlastně zní a jak moc univerzálně se s ním dá házet okolo).
Sarsaparillos píše:
Scéna s Osirisem je cool a nevidím důvod, proč by úplně stejně nešla odehrát v DrDII
Odehrát jí můžeš, chtěl sem jen ukázat, že ta nekonzistence může nastat i v opačném gardu. V Shadowrunu jsou mágové v podstatě permanentně nabité zbraně hromadného ničení (resp. jak kteří, ale zrovna Osiris tuhle definici docela splňoval). Týpci vykopli dveře a vpadli mu s bouchačkama do bytu, kde ho blbou smůlou našli při plném vědomí (navíc ty dveře nevyrazili napoprvé, takže ho ani nepřekvapili a Osiris strávil volné kolo tím, že si nandal šátek a kápi, aby nenarušil svou tradiční image) - Osiris nebyl úplně násilná postava, ale už za sebou taky měl pár incidentů kdy "ad hoc for no fucking reason" poslal fireball do davu přihlížejících (asi protože měl jen blbej den a nestál o klidné svědky).
Otázka je, jak pak nastavíš Ohrožení únosců:
- mají zbraně, jsou v přesile, obklíčili protivníka... to je 2 nebo dokonce 1?
- jenže protivník má ve skutečnosti v oblibě různá area spells, počínaje tradičním fireballem až po jeho oblíbený chaotický svět co dělá z lidí v dosahu blekotající magory. A je to tak silnej mág, že bez problémů zvládne napálit kouzlo tak, aby zasáhlo každého jednoho člověka v jeho bytě.
Tzn. jejich převaha je najednou o dost méně hodnotná (Osiris může s klidem v každé své akci útočit na všechny naráz) a jejich ozbrojenost není výhoda, ale srovnání situace - protože dokud je Osiris při vědomí, tak je vždycky ozbrojený (v jednom jiném příběhu sundal v letadle pár dětí do bezvědomí, aby nám ksakru přestaly kopat do sedaček - v tom světě neexistuje praktický způsob, jak mága pořádně odzbrojit).
To posílá jejich ohrožení kam? Na 3? S Osirisem co je schopný pálit kouzla co z fleku zabijou zdravého poměrně silného člověka a dokáže to udělat několikrát za sebou v krátkém sledu spíš na 4?
Jenže to, co nevíš, je, že Osiris se toho dne rozhodl, že se hrozně nudí a je línej, takže se mu nechce bojovat a hodlá to pořešit hezky v klidu. To je věc kterou budeš nebo nebudeš reflektovat?
Co kdyby se Osiris rozhodl, že ještě pocestě zkusí social bullshitingem donutit únosce, aby se podřekli o nějakou hodnotnou informaci? A řekněme že vyhraje, ale protistrana se chce vyčerpat - bude se najednou vyčerpávat za 4, jen protože Osiris je potenciální maniak a teoretická hrozba všemu živému v dosahu?
Znamená to případně, že se každý bude proti Osirisovi vyčerpávat takhle draho při běžném rozhovoru, jen protože Osiris by mohl vyhodit do povětří celou hospodu?
A pokud ne a budeš mít Ohrožení 2, co když se Osiris fakt rozhodne že už toho má plný zuby a pošle tam šestkovej fireball doplněnej kostkama rezerv (což je útok co dokáže poslat partu zdravejch orků rovnou do márnice) - bude se přecházet na nástrahy?
Tím jsme zpátky u toho co ilustruje ten příklad s mostem.
(uznávám, že tenhle příklad není úplně fér - Shadowrun je jako systém záměrně a cíleně víc smrtící, než DrDII, ale pro ilustraci problému to snad až tak moc nevadí)
Sarsaparillos píše:
Ta první část, kdy Darien vylévá vodu, kdy od jedné akce postavy očekáváš dopad na fikci s vyšší změnou Ohrožení, než je 1, lze ošetřit manévrem velmi lstivě.
Neni to náhodou něco jako Mistrovskej manévr nebo tak něco?
Darien: class "Dítě", level "4"? :)