Tak dobře, debilita příběhu ve Wolfensteinu. Začnu od konce. Hnutí odporu chce zničit citadelu hlavního nacistického vědce pomocí jakéhosi obřího kanónu, který nikde není ukázaný. K ovládnutí toho kanónu potřebují odpalovací kódy. Ty jsou na základně na Měsíci. Takže se rozhodnou dostat se tam linkovou raketou. Na tu potřebují lístek. lístek má u sebe (jen?) jeden vysoký důstojník, který cestuje vlakem do nebo z Afriky.
A tady to začne být zajímavé.
Aby ten lístek získali, potřebují zastavit vlak.
Proč, když se do podobného vlaku Blazkowitz v pohodě dostal už předtím? Proč to neudělá znovu, důstojníka prostě potichu nesejme a nevezme si jeho lístek?
Vlak chtějí zastavit tak, že zničí Gibraltarský most ve chvíli, kdy přes něj vlak pojede.
Proč proboha, copak by ho nestačilo vykolejit kdykoliv jinde? Copak neriskují, že jim celý vlak spadne do vody i a důstojníkem, nebo ho to při havárii rozdrtí, či jen zraní natolik, že lístek bude od krve? Jak ho chtějí hledat na místě nehody?
Jak zničit obrovský most? Na to potřebují starou židovskou technologii - jejích úkryty mimochodem náckové už zčásti objevili ve 40. letech a reverzním inženýrstvím z ní vyrobili svoje super zbraně. No nic, každopádně jeden z těch neobjevených úkrytů je ve strašné hloubce, kam se nemůžou jen tak potopit.
Jak to tam schovali ti Židé a proč zrovna tam, když věděli, že se bez jiné speciální technologie k tomu nedostanou?
Takže potřebují ukrást nejlepší německou ponorku, která dokáže dosáhnout takové hloubky.
Takže Blazkowitz tu ponorku obsadí, a všichni se hezky nalodí a potopí.
Pak vylezou ven v běžných potápěčských skafandrech. Na co potřebovali ponorku? Bohatě stačilo přijet nad to místo běžnou lodí, obléknout si skafandr a spustit se na dno. Ponorku schopnou potopit se do velkých hloubek vůbec nepotřebovali.
Takže se dostanou do toho tajného úkrytu a vezmou si odsud jeden automatický bojový oblek s neuralinkovým propojením, který může rovnou použít i paralyzovaná doktorka a udělá to z ní super zabijáka -
Proč sakra Židé tuhle technologii nedali k dispozici Spojencům ve chvíli, kdy zjistili, že je náckové zavírají do koncentráků a rabují jejich skrýše tajných technologií? Spojenci mohli válku v pohodě vyhrát - ale hlavně si odvezou obří levitující kouli střílející řetězy.
WTF?? Proč někdo v minulosti vytvořil tuhle věc?
Vraťme se zpět. Tuhle kouli pak vypustí nad gibraltarským mostem, ona vystřelí řetězy do betonových soklů a otáčením celý most rozbije zrovna když tudy projíždí vlak. Vagón s dotyčným důstojníkem s lístkem zůstane viset nad vodou na závěsu, a ten důstojník, který pořádaně zemře, jen tak tak nevypadne spojovacími dveřmi do vody, i když jinak jsou téměř všechny spojovací dveře vagónů otevřené. Tedy jen tak tak celý plán na získání lístku nejde úplně do prdele.
Následně Blazkowitze vysadí z vrtulníku na jedné straně mostu, který je z větší části stržený, aby se přes hordy nepřátel prostřílel na druhou stranu - a to včetně bojových vagónů, které mají dvě věže s protileteckými kanóny. Ty ovšem automaticky střílí jen na Blazkowitze, ale nikoliv na vrtulník, který ho přivezl. Blazko se tedy probojuje na druhou stranu díry v mostě,
kde ho jeho vrtulník zase naloží a vysadí ho už konečně poblíž toho cílového vagónu, kde najde důstojníka a lístek, na který se později dostane raketou na silně hlídanou měsíční základnu - i když vypadá úplně jinak než ten důstojník, a i když náckové už dávno musí vědět, že proti sobě mají velmi schopnou odbojovou skupinu.
Mimochodem už předtím ta skupina dokázala proniknout do pracovního tábora, aby našla jednoho z těch Židů, který zná tajné úkryty, dokázali přeprogramovat strážního - bojového robota a s jeho pomocí rozstřílet hromadu dalších a osvobodit téměř všechny vězně. Toho všeho je svědkem Frau Engel, která Blazkowitze viděla už předtím ve vlaku, kdy si hrál na německého číšníka (se všemi těmi jizvami na hlavě), pak ho viděla, když se vmísil mezi vězně nastupující do tábora - kde mimochodem mohl být také poslán na likvidaci, ale jen díky tomu, že se náhodou líbil milenci Frau Engel byl vybrán na práci.
Aby toho nebylo málo, tak tenhle přiteplený milenec, jehož jméno si nepamatuju - si na Blazkowitze počká ve větrací šachtě v pevnosti hlavního nacistického vědce, aby poté, kdy Blazkowitz vystřílí úplně všechny a všechno na něj vyskočil z té větrací šachty a vyřídil ho - i když on nikdy předtím nebojoval, zatímco Blazko celkem standardně nablízko likviduje nožem velmi rychlé robopsy schopné roztrhat dvacet lidí za minutu.)
Ještě předtím ale jejich odbojová skupina ukradne tři helikoptéry, a zaparkuje je ve stokách přímo v centru Berlína - přestože je celý Berlín prošpikován automatickými kamerami, takže když ještě předtím potřebují nenápadně vyskočit z auta, aby se dostali do své podzemní základny, musí si vyčíhnout jediný okamžik a jediné místo, kdy pohled kamer zakryje výstřik fontány.
O dvě mise pzoději prostě tři ukradené helikoptéry zaletí přímo do obřího podzemního hangáru, aniž by si ho někdo všiml. A není to někde v odlehlé oblasti, protože když jde Blazko v kanálech na procházku, tak hned za rokem potká robotické sondy, automatické věže, a při jiné procházce v kanálech okolo úkrytu jasně a zřetelně slyší hovory nacistických důstojníků nad sebou, nebo ženu, která podává hlášení nějakému gestapákovi.
Ještě tam asi nějakou roli hraje to, že německý superbeton se velmi rychle a přitom nenápadně rozpadá vlivem nějaké houby, koroze, plynu nebo čeho. Všechny nové německé stavby jsou z něj postavené a náckové se nikde po světě ničeho nevšimli, i když za zřícení jedné budovy pár dní po dostavění byl hlavní konstruktér popraven. Ale nevím, jakou roli - zda vůbec nějakou - tohle mělo v celkovém příběhu. To jsem někde minul.
___
Stačí to takhle? Prostě je to dějová linka, která má nějak propojit různé zajímavé bojové lokace. Mohla by být mnohem lepší, mohla by být alespoň o trochu logištější, mohla by být klidně i pitomá, protože komu u střílení hromady nácků záleží na nějaké logice. Ale jestli fakt tolik lidí kvůli cool filmovým scénám nevidí celý obrázek pitomého příběhu, tak mě to velmi rmoutí.
Plus je tam navíc to vynucené řešení scén, které chci řešit úplně jinak. U toho naštěstí nejsem sám, komu to vadí.
Pro ilustraci
Video 1 a
Video 2