Ebon Hand píše:
No, myslel jsem opravdu původní rpgf
...to které já bohužel nezažil a diskuse z něj v době kdy jsem přišel buď už neexistovaly vůbec, nebo zmizely postupně dřív, než jsem se k nim dostal :(
Night of Triumphator píše:
Setting je jedním slovem bomba
Je a není. Původní SR byl dělanej ve stylu cyberpunku, IV SR je dělanej ve stylu digitalpunku s dost výrazným vlivem transhumanismu. Je to sice stejný "svět" s jasným vývojem atd., nicméně je to dost rozdílný setting. Oba ty settingy mají něco do sebe, naprosto bez pochyby, ale i když se oprostím od svého vztahu k SRII/III, tak ten původní setting měl určité mě blízké devizy, který ten nový zcela postrádá (odtrženost většiny obyvatel toho světa od reality, nejistota, cizost spousty věcí, přetrvávající vliv generace která obývala svět před 2011 a generace, která byla touto přímo vychována...)
Night of Triumphator píše:
jestli budu hrát SR tak to asi hodím nějak podle pravidel WoD
Tohle je docela zábavná věta :) Vysvětlím jednoduše chronologií vývoje celé téhle systémové větve, která je hlavní představitelkou a vlastně základem dicepool systémů:
- SR I, II
- WoD 1-3 (oWoD)
- /Exalted/
- WoD 4 (4WoD/nWoD)
- SR IV
Člověk, který navrhl systémovou podobu původního Shadowrunu (Tom Dowd) byl později tvůrcem systémové podoby Storyteller systemu. Původní STs je tedy přímým systémovým nástupcem Shadowrunu, autor vzal svou původní práci, přepracoval ji pro odlišný setting a hlavně vyladil a přidal nové prvky, některé změnil v návaznosti na zkušenosti z předchozí podoby. STs měl pak relativně ustálenou podobu, oddělila se alternativní, pokusná větev reprezentovaná systémovou mutací Exalted, ve které byly některé věci řešeny odlišně. Z této nechci říct přímo "slepé" ale spíš souběžné vývojové větve se některé věci přenesly do čtvrté edice WoD (kterou už měl na svědomí teda někdo jiný, ale návaznost je zřejmá) a některé odpadly. Když pak FASA předala SR dál a rozhodovalo se o budoucí podobě IV edice, tak se usoudilo, že starý "engine" už není možné pořádně "updateovat" tak, aby zapadal mezi moderní hry, a tak se karta obrátila - stejně jako byl STs designovým nástupcem SR, tak se nyní stala nová edice SR designově odrazila od místa, kam za svou éru došel STs.
Celkově se mi nový systém líbí mnohem víc, protože, ač ve své podstatě geniální a mě myšlenkově velmi blízký koncept, který byl v SR zaveden, ve svých počátcích trpěl strašným množstvím přehmatů a pokusů, které se neukázaly být směrodatné. Ostatně i 1-3STs byl místy problematický a teprve 4STs vytvořil skutečně uhlazenou a plynulou formu. Kdybych měl dneska hrát SR, jako odznova a ne jen jako nějakou nárazovku, tak asi vezmu pravidla IV edice, ale hru zasadím do prostředí před rokem 2060, tedy ještě před tím, než se vlády nad světem ujala generace vychovaná bez vazeb k světu před událostmi 2011.
Night of Triumphator píše:
Ten obrázek je z 4 vydání - edice k 20 letému výročí.
Ten obrázek se mi prostě líbil nejvíc z těch, které mi vyplivl puritanart ;)