Spize píše:
Pokud nesázíš (nevěříš) tak se vzdáváš mizivý naděje na výhru, ale riziko a důsledky prohry se nemění. (Je pravda, že to stojí na tom, že ateismus je stejně špatnej jako víra ve špatnýho boha, což nemusí bejt úplně pravda.)
Ignoruješ dvě věci.
První - existuje doslova nekonečno možností, v nichž existuje Abrahamský Bůh, ale Bible je špatně a Bůh ocení jen nevěřící - tzn. víra je chybnou sázkou, atheismus správnou. (a další nekonečna možností bez Abrahamského Boha, ale se stejným výsledkem)
Druhá - pokud má atheismus pravdu a Ty "si vsadíš" na víru, která od Tebe vyžaduje cokoliv během života (jakékoliv sebeomezení, čas věnovaný uctívání atd.), pak může nastat situace, kdy vyhodíš kus svého života oknem. A protože platí že pokud je smrt absolutním koncem, tak je hodnota každého okamžiku nekonečná, protože je tento okamžik neopakovatelný, sázka na jakoukoliv víru Ti dá mínus nekonečný výsledek.
Ta sázka je prostě bullshit ať to vezmeš jakkoliv.
Píše:
Ta otázka (ne ta s horama, ale ta po vyšším smyslu) smysl dává. Klade si ji příliš mnoho lidí.
What?
A co jako?
Doslova. Počet lidí kteří položí hloupou otázku z té otázky neudělá otázku chytrou. Kdyby počet lidí opakujících cokoliv udával smysluplnost dané věci (otázky, činnosti, myšlenky, ideologie), žili bychom v Ráji.
Spize píše:
Ta otázka JE zakořeněná v naší společnosti a nemůžeš jen tak říct, že nedává smysl.
Očividně můžu a ještě u toho zůstanu ledově klidný.
Kromě toho - opět - a co? V naší společnosti je zakořeněných hovadin...
Té otázce rozumím, protože můj mozek vnímá gramatiku věty a sémantiku slov. Úplně stejně rozumím otázce "jakou barvu má žárlivost?". Chápu tu otázku do posledního detailu. Ale prostě nedává smysl. Jen to je u ní tak očividné, že si toho všichni všimnou, zatímco u otázky po smyslu to očividné není, protože lidé jsou hloupí a klidně pokládají pitomé otázky.
Důvod, proč na tu otázku neexistuje smysluplná odpověď je ten, že to není smysluplná otázka - nesmyslná otázka prostě nemá smysluplnou odpověď - jinou, než "přestaň řešit nesmysly".
Spize píše:
To se mi líbí!
Líbit se Ti to může, ale nedává to smysl.
Protože to je Jersonův citát a protoje a) nemám úplně chuť se o tom s Jersonem dohadovat a b) Jerson taky ne, tak to nebudu rozvádět víc než poznámkou, že ta věta je přímým důsledkem Jersonova extrémního noetického skepticismu zkříženého s jeho značnou inklinací k relativismu v těchto věcech.
Pokud tyto jeho životní postoje nesdílíš, pak se ten citát ztrácí význam a stává se jen prázdným kavárenským bonmotem na balení budoucích studentek filozofie nebo umění.