Nové dobrodružství z Encouters - Dead in Thay - se mi moc líbí. Je pro postavy na 6.-8. úrovni a celé se nese ve stylu slavného dobrodružství Hrobka děsů (Tomb of Horrors).
Družina hráčských postav prochází v dobrodružství opravdu rozsáhlým podzemím. V PDF verzi to není tak vidět, ale spřátelené obchody dostávají k dobrodružství obrovskou mapu (herní plán) tohoto podzemí. Prý je to největší herní plán, co kdy vyšel oficiálně tiskem. Docela bych tomu i věřil.
Zajímavostí je, že podzemí je rozděleno do několika sektorů. Všechny skupinky hráčů v obchodě, představující různé družiny postav, totiž hrají v tomto podzemí ve stejnou dobu, a v jednu chvíli může být v jednom sektoru jen jedna družina. Prakticky je to zařízeno tak, že když nějaká družina vstoupí do nějakého sektoru, ostatní skupiny hráčů si musí vybrat z ostatních, dosud neobsazených sektorů, kam se vydají. V rámci jednoho sezení obvykle prochází daný sektor a na příště si zas každá skupinka vybere, kam se vydá příště. A opět platí, že v jednom sektoru nemohou být dvě družiny současně.
Úspěšně zvládnout celé podzemí je nadmíru těžké (podobně jako v Hrobce děsů) a vzájemná spolupráce jednotlivých družin to může dost usnadnit. Vždy jeden člen družiny má na sobě artefakt čelenku omezené telepatie, pomocí které komunikuje s osatními členy s touto čelenkou v ostatních družinách. (Prakticky pomocí lístečků nebo SMSek.)
Docela mě nadchlo toto propojení multiskupinového herního zážitku (něco podobného svého času zkoušel Jerson, myslím) s vražedným podzemím. (Na začátku dobrodružství jsou Dějmistři varování, že toto dobrodružsví je pro postavy skutečně vražedné.)
Opět si jen mohu povzdechnout, že v našem městě není obchod, kde by hráli Encounters. :-( To multiskupinové hraní na té obrovské mapě bych si vážně rád vyzkoušel.