Nakonec vyšlo najevo, že 4E mělo být primárně MMORPG. Jak se tu už několikrát psalo: Hasbro chtělo, aby D&D vydělávalo 50 mil. $ ročně. Gleemax přišel s tím, že dokáže udělat D&D jako MMORPG a pravidla 4E byla navržena tak, aby se dala lehce naprogramovat jako MMORPG. Slavným příkladem je létání, které bylo v PHB uděláno vždy "do konce tvého příštího tahu", protože vývojáři nebyli schopni naprogramovat dlouhodobé létání, nebo to, že v PHB chyběla pravidla pravidla pro jízdu na oři, nebo to, že v 4E zcela chyběla pravidla pro budování vlastních panství (také příliš složité na naprogramování). Ideou bylo, že se bude hrát hlavně přes DDI, který měl vypadat v první fázi jako virtuální figurkové hraní D&D a v druhém kroku jako plnohodnotné MMORPG (po opětovném získání licence od ATARI, viz níže).
To vycházelo z problému, že Hasbro ani WotC nebyli držiteli D&D licence pro počítačové hry, tu v té době drželo ATARI. Hasbro v té době nebylo ani držitelem licence pro knihy z prostředí Dragonlance. A celé OGL vypadalo (z pohledu Hasbra) jako zlatý důl třetích stran, ale Hasbro ani v papírovém D&D nevidělo pro sebe ty zisky, co si představovalo. Zkrátka D&D na konci životního cyklu 3.5 vypadalo jako děravý licenční měch. Proto si Hasbro řeklo, že na 4E budou dělat pouze jejich lidé na všech úrovních a platformách. Udělalo GSL, spustilo právní válku s ATARi atd. Problém byl, když jejich hlavní vývojářka DDI byla zavražděna svým manželem a ten megalomanský projekt nedokázal nikdo převzít. Ve WotC si konečně uvědomili, že by se měli zaměřit pouze na vývoj papírového D&D a nemrhat prostředky na ostatní platformy.
Next na to jde jinak než 4E. Všechny knižní licence a světy jsou zpět pod křídly WotC (snad kromě Greyhawku, kde vedou spor s Troll Lord Games). Počítačová licence je také zpět pod křídly WotC. Plán Nextu je jasný: většinu peněz by měly generovat licence na knihy, počítačové hry a filmy, povětšinou tvořené studii třetích stran, aby se neplýtval rozpočet Hasbra. Pravidla 5E pak budou generovat sice jen malý zisk z celkového příjmu D&D a R&D D&D nebude mít pro 5E tak megalomanský rozpočet jako pro 4E, ale zas si ho mohou tvořit podle sebe podle hesla "it's done, when it's done." Wizardům se podařilo přesvědčit Hasbro, že v knižním RPG chrlení kvant knih nefunguje a že méně je často více. Hasbro proto na R&D D&D nijak netlačí, ani z hlediska množství produktů pro Next, ani z hlediska dat vydání, ani z hlediska minimálních ročních příjmů.
Knižní D&D se ale za to musí spokojit s mnohem menším rozpočtem. (Ale i tak větším než je rozpočet Paiza BTW.) Hasbru stačí, že jeho nároky na minimální roční zisk tvoří D&D značka jako celek. A to skutečně tvoří. Např. Neverwinter Online vydělal za rok víc, než celé 4E za celý životní cyklus.