Sos: Jasný, máš pravdu. Jsou to jiný pravidla. Jen to dokazuje, že se musíš vejít do archetypů, jinak máš smolíka. V DW je to stejný. Není to bug, ale feature.
Spíš nás zarazilo, že feat na plate armor je tak strašně silnej, že žádnýho jinýho fightera nemá smysl hrát.
Máme v grupě tři fightery, který všichni když to viděli, tak si buď upravili postavu na tenhle build nebo změnili povolání. A ten, co změnil povolání na rogua to hrozně obrečel, protože všechny ty věci, co mohl v odnd dělat bez mechanickejch omezení tady vyžadujou tenhle class, kterej je ale v boji spíš pro srandu. Přitom u nás to byl legendary duelist.
S tou nudností máš trochu pravdu. Jde mi hlavně o ten objem mechanik VS jejich zajímavost.
Odnd postava s prokletym mečem a goblin sidekickem (pár statů a pár poznámek)
je stejně zajímavá jako
DW paladin s těma třema startovníma moves (pár statů a tři moves)
je stejně zajímavý jako
Lvl7 5e fighter (půl prdelé statů, abilit, featů a podobného počítání)
Už třeba to, že si s fighterem musíš na prvnim lvlu vybrat fighting style, kde možnosti jsou archery, defense, great weapon etc. mi přijde na hlavu. Kdyby to byly nějaké epic combat styles jako "crouching tiger" nebo "bossonian archer" a výrazně definovali postavu, ale ne. Jsou to jen drobné mechanické bonusy, které mají jen dvě funkce
1) omezení "nene, neber si ten magický obouručák po zavražděném císaři, vždyť máš +1 do boje se štítem, neni to škoda?".
2) otravné počítání "moje obrana je 10 základ a +1 za rasu a za enchant a za blessing a za feat a za lvl 2 abilitu a lvl 5 abilitu ..."
Není snad dostatečně poznat jaký bojový styl ten trpaslík má, když nosí plátovou zbroj se štítem a krátkým mečem? Musí na to být mechanika? Nestálo by za to věnovat tu mentální kapacitu mechanikám, které za to stojí? (moves jako Through Death’s Eyes nebo Heirloom)
Píše:
Hráli jste podle anglických pravidel, nebo překladu?
Hrajeme všechno podle anglických, v tom problém nebyl.
Píše:
Ještě otázka: Na kolikáté úrovni jste hráli? A četli jste pravidla už před samotnou hrou, nebo jste jimi poprvé listovali až během hraní?
Pátej lvl. Listovali jsme při hře, ale všechno jsme chápali.
Píše:
A proč by měla být elfka bojovnice slabší než člověk bojovník?
Protože je to jinačí charakter concept, kterej se zrovna nehodil na aktuální cookie cutter build, jak jsem zmiňoval výš.
Píše:
Co postavu vedlo k tomu si vzít tuláka?
Je to to staré munchkin dilema "Budu mít postavu dobrou v boji nebo mimo boj?", který v odnd vůbec neni.
Ale jako nechci zbytečně nerdrageovat. Je to normálně solidní systém, kterej možná po vydání budem hrát. Jen to na můj vkus má až příliš společného s 3,5e. Bral bych to ještě víc směrem k odnd (jednoduchostí) a DW (když už mechaniku, tak cool)