Pochopil jsi tu mojí
kritiku?
Můj (a sosův) problém s těma schopnostma u hráčskejch postav je, že jsou to miniaturní bonusy, které se moc neprojeví na charakteru/vzhledu postavy. Takže nejen, že hře moc nepřidávají, ještě tě zatežují počítáním. Zatimco takový "detect evil" od třetiedičního paladina, i když kontroverzní abilita, výrazně ovlivní hru.
Třeba rasa v 5e má (krom lidí) kolem deseti různých schopností, které si musíš zapsat a pamatovat. Náš odnd hack má u elfů "3x denně se můžeš podívat do budoucnosti".
Například epickej fighter je pro mě týpek, co má dvaceti-centimetrovou jizvu na xichtě, ohnivej meč a panoše Podricka. Nezajímá mě jestli má +1 do tohodle nebo tohodle, že je specializovanej na meč, a že na nějakym lvlu bude mít dva útoky. Zajímá mě, že má s tou jizvou dvojnásobnou šanci na zastrašení. Že jeho meč dělá dvojnásobnej damage a může roztavit hradní bránu. A že kdykoli se večer ožere, tak za něj vyjednává Podrick.
Irituje mě, když je character sheet popsanej věcma, co se ve fikci neprojevujou nebo jí přímo protiřečí (jako elfka fighter, která si dala sílu 18 jen, protože se jí to vyplatí mechanicky)
A zrovna featy v týhle edici jsou zcuknuté do větších tématičtějších a silnějších balíčků. Ne sice moc, ale mají nějaký charakter. Jsou mnohem lepší než schopnosti u povolání, který mi přijdou hodně "bland". Proto jsme se jich vůbec nechtěli vzdávat. A jejich vybírání byla jediná pořádně zábavná část tvorby postav (když na chvilku přehlídnem jak imba je specializace na plátovku)
Ale znovu opakuju; není to tak strašné, jak to z mejch rantů vypadá. Jen se snažim vysvětlit pointu.