Ten cíl přitáhnout i hráče všech edic byl od začátku, tak se tomu ani nedivím. Mně osobně ta hra svým pojetím mnohem víc připradá jako "vylepšená 2e", něco jako 2.5e, než že by se podobala 3e nebo 4e, i když z trojek má taky dost podobného. Wizardi sami řekli, že Basic D&D bude na konci roku nejvíc připomínat Rules Cyclopedia, což je v podstatě BECMI.
Z 3e tam podle mě chybí takové to vypiplávání postavy přes featy apod. (už jen třeba proto, že featy v Basicu nebudou) a taktický boj na herním plánu. 4e je to ještě dál - chybí powers a ten takticky boj na plánu. Že je to silný odklon od 4e se nedivím, protože ve světě 4e uspěla ze všech edic nejméně. Sklidila mnohem menší pozitivní ohlas než v ČR. Ale i tady bych řekl, že na její chuť přicházeli hráči postupně (viz RPG F). Co tam vidím jako největší ovlivnění 4e je hod proti smrti a podobný zápis statistik nestvůr (chybí jen powers a rozdělení na standard-move-minor akce, což je pochopitelné, když je 5e nemá).
Co se týče celkových ohlasů ve světě, tak ty vypadají přátelštěji než při vydání 4e, takže ta hra má imho větší šanci na úspěch. A to ještě ani nevyšly 3 základní příručky, což bude pro mnoho hráčů teprve základ.
York: Já myslím, že je to tam jen pro efekt (ten hod by byl skutečný roj meteorů :)). Prakticky se to dá řešit různě. Mně přijde asi nejpohodlnější jako 2k6 + 2k6 (x10).