Jakub: V podstatě máš pravdu. Já to jen pro sebe rozděluju zvlášť na rizikovou magii (nízká pravděpodobnsot, vysoké následky) a na odlivy (vysoká pravděpodobnost, nízké následky). Další rozdíl je v tom že rizikovou magii obvykle ovlivňuje jen síla kouzla, případně vůbec nic, zatímco odliv můžeš ve většině konceptů ovlivnit svými vlastnostmi (v SR vůle, rezervy, ohniska...).
Moje zkušenosti jou spíš opačné - odliv poměrně efektivně limituje používání silných kouzel, kouzelníci je používají jako instanci posledního soudu (brutality, v SR třeba ohnivé vlny) nebo jako ultimátky když jde do tuhého (v SR různé slabší area efekty, manipulační útoky atp.), protože vědí, že prakticky určitě to tak nebo onak slíznou zpátky.
Riziková magie pak většinou vede k tomu, že hráči dokonce nadhodnocují riziko a používají magii méně, než by mohli. (samozřejmě uvažuju že následky, i když velké, jsou nějaké s nimiž se lze porvat - pokud by následky byly "ok, smůla, si mrtvej" tak to moc zajímavé nebude, na druhou stranu "máš jedna ku deseti, že dostaneš efekt odpovídající osmi paradoxům z MtA" už si hráči většinou hodně rozmejšlej)
EDIT: odstranění skill challenge dává smysl pokud odstraněj skilly, ale přijde mi to jako retardace - odstraněj tim jednu z nejlepších a asi i nejinovativnějších mechanik čtvrté iterace)