Uvažuji, že bych ten chat přeložil, ale uvidím, jak budu mít zítra čas. Ve zkratce, co mě zaujalo:
- Na výběr nebudou základní rasy, ale subrasy. Tedy např. ne elf, ale lesní elf či vznešený elf. Každá subrasa bude mít svůj fluff a crunch.
- Prestižní povolání/Cesty reka nejsou na pořadu dne. Zatím se řeší nižší úrovně, ale uvažuje se, že na vyšších úrovních by bylo ještě něco jiného než PP a CR.
- Na začátku se pojede s předpřipravenými postavami. První vlastní úpravy postav by měly být dostupné zhruba letos v létě.
- Hra se od posledního testování na veletrhu hodně změnila a neustále se vyvíjí.
- Nestvůry v bestiáři v playtestu budou mít jen osekané tabulky statistik. Plné tabulky statistik a plný fluff bude až v hotovém Bestiáři.
- Snaží se omezit akce v tazích někoho jiného.
- Přibude nový stav "opilý" (intoxicated), ale některé stavy zmizí. Zbudou hlavně ty, které mají podstatný vliv na svět a fikci, např. "neviditelný" či "éterický". Některé stavy, jako "paralizovaný", nebudou stavy s přesně definovanými mechanickými dopady, ale jejich dopady budou naznačeny (popsány) v popisu účinku.
- Rituály budou až v nějakém rozšíření, ne v core.
- Hrát bojovníka bude nejjednodušší, kouzelníka nejsložitější. Kdo bude chtít hrát bojovníka ala 4E, bude si muset vzít speciální odbornosti.
- Design dobrodružství bude méně zaměřen na jednotlivá střetnutí (encounters) a více na celkový průběh dobrodružství.
- Může se vyskytnout situace, kdy některá postava vyřeší nějaké střetnutí velmi rychle pomocí nápaditého použití své schopnosti, aniž by se dostaly na řadu ostatní postavy, nebo se dostanou na řadu jen velmi okrajově. To není bug, ale zamýšlená vlastnost. Jinými slovy, že se nehledí na to, aby všechny postavy dostaly v každém střetnutí dostatečný prostor.