Alnag píše:
Hráči mohou ve scéně hrát na sebe nebo na tým. Tobě zřejmě konvenuje, když každý hráč hraje na sebe. A každý má spotlight v jinou chvíli.
Nikoliv. Ve hrách, kterých se účastním, se běžně zapojují všichni. Jen není důvod používat mechaniku, která to extra podporuje, prostě nám to stejně dobře funguje i bez ní.
Alnag píše:
Nicméně to, že hráči kolektivně řeší situaci ať už boj nebo jinou překážku je jedna věc a druhá je, když to hra prosazuje i mechanicky jako ve 4e (roll-play jak tomu ty říkáš) tak to je věc druhá.
Tohle jsem se víceméně snažil říct.
Alnag píše:
Osobně mi zase přijde absurdní, aby se hráči domlouvali jak budou situaci řešit. Co to je? Meta-roleplaying? Podle mého mají postavy nastoupit do akce a řešit ji za běhu. Improvizované divadlo ne? Nebo si při hře vždycky nejdřív sednete, sepíšete si scénář další scény a pak ty dialogy "odehrajete"? Ummm.
Však já jsem napsal, že se domlouvají postavy (pochopitelně ústy svých hráčů), nikoliv hráči. Plánování je ve hrách, které jsem hrál (včetně DnD) docela běžné, liší se jen jak moc prostoru je mu věnováno.
Alnag píše:
Opět si nemůžu nepovzdechnout, že mi připadá, že nevíš o čem mluvíš. Skill challenge přece není o tom, jestli si hodí jeden nebo všichni. Group check (hodí si všichni) je jiná mechanika a byla - pokud se nepletu - už ve DnD 3e. Skill challenge je o tom, že se postupně odvíjí situace (kterou si hráči předem nenaskriptovali - podotýkám), která celá řeší nějaký větší problém, a hráči postupně prezentují a řeší dílčí překážky. Takže jednak je tam vklad hráčské invence, jednak je tam ta týmová hra, je tam vzájemná podpora a celé to vede k tomu, že za určitých okolností (technika ohlášeného konce) to má nějaké finální dobré/špatné rozuzlení.
S tím nejsem ve sporu. Možná to navíc bude důvod, proč jsem vůbec tu reakci původně napsal, protože situace "dostat se skrz zavřenou bránu" mi moc nepřipadá jako větší problém, který by měl obsahovat několik různých překážek.
Mám dojem, že se vracíme k diskusi, která se tu už ohledně skill challengí před časem vedla, kde (podle toho, jak jsem to pochopil já) stáli proti sobě diskutující, kterým skill challenge nějakým způsobem změnily a obohatily hru a na druhé straně ti, kterým to skoro nic nového nepřineslo, protože to všechno ve svých hrách už dávno měli, jen tomu neříkali skill challenge. A tudíž to pro ně je vlastně jen jakýsi formální rámec a návod k tomu, jak něco takového ohodnotit expy.
PS: Neřekl bych, že se vysloveně snažím něco hájit. Spíš se snažím přispět svým (odlišným) názorem ve víře, že to může být zajímavé. Díky tomu se i můj názor v průběhu diskuse vyvíjí s tím, jak se mi dostává rekcí od lidí s názorem jiným. Ostatně kdybychom měli všichni stejné názory, tak by asi diskuse moc zajímavá nebyla :)
PPS: Možná ještě pro upřesnění: Tvoje námitky považuju za relevantní, na jejich základě jsem se vracel k tomu, co jsem před tím napsal a znovu to celé přehodnocoval z různých pohledů. Nesnažím se je smést pod stůl, snažím se přiblížit k jakým úvahám mě vedly a co mě k tomu případně dále napadá a z dříve psaného textu to není jasné.