QuentinW píše:
Protože dnd je vstupní hra. Musí být tak jednoduché jak jen to jde (ale ne jednodušší), aby neodradilo žádného hráče už na první hře
Gurney píše:
Ano, to je WTF, ale opět je to záležitost až pozdějších edic (především 4e, kde už to vlastně ani nejde hrát jinak), zatím co já píšu, že v 0e až 2e životy fungovaly fajn. Jako chápu že pro někoho, kdo DnD moc nebere je DnD jak DnD, ale chvilkama mám dojem, že tohle je diskuze ve stylu já o koze, ty o voze.
Hrál jsem každou edici jednou, a neviděl jsem v tom žádný rozdíl. Jistě mezi jednotlivými edicemi je, ale z vnějšího pohledu jsou to pořád HP, stejné jako jiné HP se stejnými problémy.
sirien píše:
Jerson: Jako že se dotyčný (nejspíš díky Hollywoodu) domníval, že realita je zásah = smrt, a HP pro něj byly cesta, jak obelhat sebe sama aby mu ve hře nepřipadalo nerealistické, že postava neumře po prvním zásahu.O realitu nešlo. On tvrdil, že RPG bez HP je nehratelné. Prostě že tě zabije první setkání s nepřítelem, první past v podzemí a tak, nebo případě druhé takové setkání a konec.
Na ten test neprůstřelých vest máš odkaz nebo zdroj. Nic jsem o tom nenašel, i když o podobném psychologickém účinku zbraně na člověka jsem psal už před pár lety, ale to byly náhodné události.
QuentinW píše:
Hpčka jsou pro dnd nejlepší, protože jsou přehledný a primitivní
Jarik píše:
Cokoliv co neni všeříkající cislo, to si takhle mlady hrac neuvedomi.
Pro úplné začátečníky jsou občas matoucí a nepředstavitelné, takže pofidérní výhoda jednoho čísla ani nepřijde na pořad dne. Všeříkající číslo může mít i jinou podobu, když už bychom řešili, že je nejlepší.
Vojtěch píše:
Hpčka jsou myslím fajn k reprezentaci toho, na kolik % je postava z plného stavu výdrže. Jsou jednoduché a univerzální. Celkem také dobře umožňují stav, kdy postava padne na jednu ránu od übersilného protivníka, vydrží X kol s vyrovnaným soupeřem a může se brodit davem chcípáků.
Kromě toho, že "procenta z plné výdrže" jsou reálně nesmysl, tak HP způsobují neuvěřitelné potíže ve chvíli, kdy je třeba někoho tiše zlikvidovat jedním útokem. Buď to nejde vůbec (zejména pro vysokolevelové postavy), nebo se HP složitě obchází.
QuentinW píše:
Protože dnd je vstupní hra. Musí být tak jednoduché jak jen to jde (ale ne jednodušší), aby neodradilo žádného hráče už na první hře
To si děláš legraci, ne? Nikoho neodradilo? Zrovna počítání životů i útočného a obraného čísla odrazuje dost hráčů samo o sobě. Ostatně nejlépe je to vidět na holkách, které počítání bojových čísel včetně HP (a vůbec zaměření postav a hry primárně na boj) odrazuje mnohem častěji než kluky.