Jo, je v pohodě, ale v části, kde se hráč nedívá. Kdyby byl u hráčů, tak hned ví, že mají nějaké dělení na obtížné středně, hodně, nemožně atd. To ho pobízí něco zkusit. Co není zakázáno, je dovoleno jen na to od DM dostaneš DC. Tohle mít vypíchnuté přímo v sekci souboj není na škodu, začátek spousta lidí přeskočí, nebo si není jistá jestli to v boji taky platí, když je tam takových jiných omezení navíc.
Po pročtení DM sekce bych osobně ocenil, kdyby tam bylo víc příkladů. Třeba taky na stejnou činnost s odstupňovanou obtížností, jako je tam se šplhem. A nějaké to vzorové damage, aby DMovi rychle umožňovalo odhadovat výsledek akce. Narozdíl od 4E tu není třeba tabulka, protože není inflace hodnot všeho druhu, ale to neznamená, ze by se základ nehodil.
Jinak co se bojových manévrů týče, tak bych rovnou napsal k vlastnostem v souboji pár příkladů. Pokud bych měl nějaký damage základ tak, jak jsem psal v předchozím příspěvku, tak by tam mohlo stát něco jako přiřazení stolem ke zdi - oposed strength check (cíl může použít dexteritu), damage jako medium object a cíl je restrained, dokud držíš stůl, ve svém kole může oposed strength/dexterity checkem vyváznout.
Podpořit to, aby se v popisu cíle činnosti využívalo kondic, co tam jsou. Možná vám to přijde jasné, nebo triviální, ale myslím, že tohleto není nikdy dostatečně zdůrazněno.
Meldin: to je přesně to, co spousta lidí neví o 4E. Ono to má fungovat taky tak. Je tam na to maličká, zakopaná a nijak moc pravidly propagovaná tabulka, kterou kvůli powerům všichni přehlíží. Power je extrabuřt, co postava umí, ale ve výsledku by mohla umět odzbrojit klidně třikrát za encounter a mezitím dělat protivníky prone prostě checkem, ale je to upozaděno někam za roh, což je myslím škoda.