Hrálo se více méně podle posledního packetu. Až do předposledního Next docela dost připomínal 3E, ale podle toho nejnovějšího se Next mnohem víc blíží AD&D a 4E. Pokusím se shrnout proč.
AD&D:
Na rozdíl od 3. či 4. edice, v D&D Next momentálně nejsou skilly ani featy, tak jak je známe z dřívějších edic. Odstranění těchto dvou "ikon" nových D&Dček působí dost jako AD&D (ve kterém skilly byly jen nepovinné). Wizardi šli ještě dál v navození AD&D atmosféfy, respektive hodně se inspirovali hrou Castles & Crusades, což je docela dost známý klon AD&D předělaný do D20.
S ním má Next polečné to, že záchranné hody se nehází na Vůli, Reflexy apod., ale přímo na základní vlastnosti. Next, stejně jako C&C, také nezná skilly a věci jako "ověření šplhání" (climb check) a jiných dovedností, ale hází se přímo na ověření dané vlastnosti (např. ověření Obratnosti). Určitá obdoba skillů zůstala jen v rámci zvláštních schopností (třeba u tuláka). Z tohoto pohledu mi nový Next velmi výrazně připomíná C&C.
Jen doplním, že skilly budou, ale nepovinné (jako v AD&D) v rámci nějakého rozšiřujícího modulu.
4E:
Co se týče inspirace z 4E, tak je vidět hlavně u bojovníka a jeho schopností, kde jsou věci jako druhý dech, action pointy (zvané zde Action Surge), léčivé vlny apod.
4E je vidět i ve featech, které nově vypadají jako 4E powery. Jen doplním, že featy jsou nepovinné, místo braní featů si postava může zvyšovat hodnoty vlastností.
3E:
Největší inspirace z 3E přijde s dalším packetem (oznámeným na konec srpna). Přijde multiclassing, který by se měl velmi podobat 3E multiclassingu, jen by měl být (údajně) vyváženější.
Záznam z přímého přenosu testovacího hraní je
ZDE.