Fate 3e draft píše:
If you’ve never played a roleplaying game before, here’s the basic idea: you and a bunch of friends get together to tell an interactive story about a group of characters you make up. You get to say what challenges and obstacles those characters face, how they respond, what they say and do, and what happens to them. It’s not all just conversation, though—sometimes you’ll use dice and the rules in this book to bring uncertainty into the story and make things more exciting. Fate doesn’t come with a default setting, but it works best with any premise where the characters are proactive, capable people leading dramatic lives. We give more advice on how to bring that flavor to your games in the next chapter.
rychlý překlad píše:
Pokud jste nikdy dříve nehráli roleplayingovou hru, tady je rychlé shrnutí: vy a banda vašich kamarádů se sejdete abyste si vyprávěli interaktivní příběh o partě postav které si vymyslíte. Vymýšlíte, jakým výzvám a překážkám budou čelit, jak na ně budou reagovat, co budou říkat a dělat a co se jim stane. Nicméně není to jen o vyprávění - někdy budete používat kostky a pravidla v této knize abyste do příběhu vnesli nejistotu a udělali věci více vzrušující. Fate nepřináší žádné základní prostředí, ale nejlépe pracuje na předpokladu, že postavy jsou proaktivní, schopní lidé žijící dramatické životy. Více rad o tom jak tento dojem vytvořit se dočtete v další kapitole
Hrozně se mi tam líbí to zakomponované prohlášení že pravidla a kostky jsou od toho, aby učinily hru zajímavější a více vzrušující.