Zatím jsem se dostal jen k povolání (cca prvních 70 stran) tak jen tak v bodech:
- tvoření a následný hraní za 4 0lvl postavy se mi moc nezamlouvá, v praxi mám vyzkoušeno, že hrát už za dvě zároveň je na mě moc; taky se mi moc nelíbí, že hráč je motivován posílat ty hůře naházené "na průzkum" a ty lépe naházené si chránit
- d7, 14, 16? really?
- 0 lvl postavy nejsou samy o sobě špatný nápad a líbí se mi "povolání" určované náhodně ve stylu WHFRP, jenže tohle jsou až moc velký lamy
- podle mě až moc velký vliv (nahazovaných) abilit
- abilita Luck je divná a do hry toho moc nepřináší, spíš ji komplikuje (byť zas Thief s ní pak pracuje docela zajímavě, jenže prakticky to samé by šlo snadno dosáhnout i bez ní)
- zajímavé alternativy k XP za goldy
- aligment bez úprav nepřeje S&S :(
- líbí se mi kněžská magie omezená dissaproval checky a knězovým chováním
- skilly Thiefa dle aligmentu jsou dost divný
- Deed die u Warriora a Dwarfa mi přijde divná, a že by akce popisované v mighty deeds měly být jen doménou těchle povolání mi přijde skoro jako antiteze stylu hry, pro který je DCC určeno
Prozatím mi to přijde jako taková docela dobrá inspirace pro vlastní zhouserulování 0e (ještě jsem se nedostal k magii a korpuci, ale po prolistování to nevypadá špatně), ale DCC samo o sobě mi přijde na OSR hru zbytečně složité a dlouhé k nastudování a zbytečně píšu zcela záměrně, protože mi nepřijde, že eby ta složitost do hry přinášela něco, co by se nedalo vnést do některé verze 0e.