efram píše:
mohu se zeptat co přesně pravidla o cestování obnáší?
Hráči si před delší cestou rozdělí role (Guide, Scout, Hunter, Lookout) a dle délky cesty a terénu kudy jdou se určí náročnost cesty a počet událostí které se po cestě stanou. Pak příjde hod na začátek cesty (embarkation roll) který určí jak se jim podařilo se připravit jaké mají zásoby apod. Tenhle hod může mít jeden z osmi výsledků od pozitivních jako bonusy k dalším hodům na cestě až po negativní jako jsou postihy k hodům na cestě, vyčerpání či zisk shadow pointů (forma korupce).
Po cestě se náhodně určí jaký typ událostí se stane. Můžou to být setkání s nepřáteli, terénní překážky, setkání s nějakým zajímavým NPC, zisk dalších zásob nebo bonusů. Pravidlově to je tak že buď hráč v dané roli (scout, hunter..) si hodí skill check a podle toho se vyhodnotí co se stane nebo si může házet celá skupina. Závisí na typu události. Pravidlové výsledky mohou být body únavy, inspirace, shadow pointy, léčení únavy případně možnost long restu.
Když postavy dorazí do cíle hodí se ještě jednou na to jak dorazili (arrival roll) tohle může vyústit v nějaké další bonusy a postihy. Opět to může být vyčerpání apod.
Ve spojitosti tím že v AiMe lze long rest provést jen v bezpečných místech, které si postavy dopředu připraví má třeba vyčerpání o dost silnější dopad než v klasickém DnD. Jeden bod vyčerpání je skoro standard.
TLDR: Složitější provedení random encountrů. Cestování, které by se dalo normálně odmávnout slovy "šli jste 30 dní" se tu řeší podstatně víc a může mít závažný dopad na další průběh dobrodružství.