Co proniklo z GenConu ven (ale zatím nepotvrzeno vydavatelem):
Nejsou tam žádná magická povolání a autoři vynechali též rasu vznešených elfů z Roklinky, aby tam nebyla ani magie z rasového rysu. (Vznešení elfové z Roklinky se nejspíš objeví až v rozšiřujícím modulu zabývajícím se speciálně Roklinkou.) Povolání jsou vyvážena mezi sebou, ale nejsou vyvážena vůči povoláním z PHB 5e. Jak upravit povolání z PHB 5e, aby byla vyvážena vůči povoláním ze Středozemě, by se mělo objevit v příručce pro Dějmistra.
Každé povolání má klasicky 20 úrovní.
Napadlo mě, že díky tomu že tam nejsou magická povolání, by šlo například hrát za tato povolání v herním světě z alternativní reality středověkého Českého království. Jako kultury (alias rasy) by šly vytvořit buď kultury v krajích, nebo (a tomu bych dal přednost) jednotlivé šlechtické rody. Hráč by si tedy místo kultury/rasy vybral určitý šlechtický rod, který by mu dával jisté rysy (alias rasové rysy). Tím by byla současně zodpovězena otázka, jak to, že každý dobrodruh má přístup ke zbraním a zbrojím, může se svobodně pohybovat a má přístup do knihoven. Zázemí by šly buď nechat (mudrc, voják nebo i šarlatán k šlechticům pasuje), nebo je upravit jako konkrétní místa původu (Praha, Krumlov, Olomouc aj.) klasicky s jazyky, dovednostmi, vybavením a jednou unikátní schopností.
Jen nápad pro ty, co by chtěli low-magic svět a ne Středozem...