Delph píše:
hráč, který ví, že jeho postava nemůže umřít, hraje jinak a nemyslím si, že zrovna ku prospěchu hry...
Mockrát jsem při ladění některých doplňků pro DrD na dracidoupe.cz byl konfrontován a sám i konfrontoval autory otázkou: musí to být aplikovatelný i PJem na vás... takže pokud postavy defakto nemůžou umřít, proč by měli umírat záporná NPC...
Jenže to směšuješ dvě věci:
1) neumřít na jeden náhodný hod
2) neumřít v jiném než důležitém boji
A tyto věci jsou velmi rozdílné. Tomu prvnímu může pomoct jednoduchá mechanika (jedné) "poslední záchrany", která postavu udrží naživu, samozřejmě s následky. Pro hráče je to jasná známka toho, že dál jejich postava už "žije na dluh" a rozhodně se nevrhají do nebezpečí tak ochotně jako dřív, protože další záchranu (dočasně) nemají.
Ani druhá věc nemusí být tak jednoznačná, jak ji podíváš. Ve své minulé kampani jsem postavy "násilím" udržoval naživu - po jakkoliv drsném následku včetně pádu s autem do propasti nebo pádu pod kola vlaku buď přežili, nebo se dalšího dne probrali poblíž. Když už to po dvou letech začalo být hodně okaté, tak začali velmi přemýšlet, co za tím vězí, ale rozhodně kvůli tomu nezačali víc riskovat a pouštět se do prohraných bojů.
Mechanika smrti totiž není jediné odstrašující pravidlo, které hráče varuje. Jen zrovna v DrD je blbě udělané, protože pravidlo o vyřazení postav bylo často ignorováno, na válečníky se obvykle ani nevztahovalo, takže postavy měly tendence bojovat nebo se pouštět do nebezpečných akcí i při nízkém počtu životů, protože je nic neomezovalo. Zatímco když jsem používal pravidlo, že každé zranění způsobuje postih ve výši svého hodnocení, tak stačilo pár zranění a postava byla nebojeschopná, i když stále naživu. Zabíjení se tak objevovalo mnohem méně, a bylo i dost prostoru na ošetření zranění.
S problémem kostky to souvisí v tom, že vůbec není nutné mít mechaniku, která díky malému rozsahu d6 kostky stále umožňuje komukoliv porazit kohokoliv (s výjimkou kouzelníků, protože kouzla mají pevně daný rozsah zranění a nelze ho nijak překročit, a obvykle mu ani nelze zabránit.)